Astrazeneca bekräftar överenskommelse med Anders Lönner

ASTRAZENECA BEKRÄFTAR ÖVERENSKOMMELSE MED ANDERS LÖNNER Mot bakgrund av uppgifter i media den 20 mars 2000 vill AstraZeneca göra följande förtydligande: AstraZeneca bekräftar att en överenskommelse har träffats mellan AstraZeneca och Anders Lönner. Förlikningen är en slutreglering av parternas mellanhavanden, och det faktiska beloppet som utbetalats är avsevärt lägre än det belopp som media spekulerat i. Kontaktpersoner: Mikael Widell, tel: +46 8 553 264 28 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/20/20000320BIT00560/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/20/20000320BIT00560/bit0002.pdf

AstraZeneca är ett globalt, innovationsdrivet bioläkemedelsföretag med fokus på forskning, utveckling och marknadsföring av receptbelagda läkemedel, primärt för behandling av sjukdomar inom tre terapiområden - andningsvägar, hjärta/kärl/metabolism och cancer men är också selektivt aktiv inom områdena neurovetenskap och autoimmunitet. AstraZeneca är verksamt i över 100 länder och våra innovativa läkemedel används av miljontals patienter världen över. Mer information finns på: www.astrazeneca.com och www.astrazeneca.se