Återköp av aktier i AstraZeneca

ÅTERKÖP AV AKTIER I ASTRAZENECA PLC AstraZeneca PLC meddelar att företaget den 20 augusti 2004 återköpte 200.000 aktier i AstraZeneca PLC till ett pris av 2419 pence per aktie. Aktierna kommer att annulleras. Antalet utestående aktier efter annullering kommer att vara 1.666.103.288. G H R Musker Styrelsens sekreterare 23 augusti 2004 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/23/20040823BIT00060/wkr0001.pdf

AstraZeneca är ett globalt, innovationsdrivet bioläkemedelsföretag med fokus på forskning, utveckling och marknadsföring av receptbelagda läkemedel, primärt för behandling av sjukdomar inom tre terapiområden - andningsvägar, hjärta/kärl/metabolism och cancer men är också selektivt aktiv inom områdena neurovetenskap och autoimmunitet. AstraZeneca är verksamt i över 100 länder och våra innovativa läkemedel används av miljontals patienter världen över. Mer information finns på: www.astrazeneca.com och www.astrazeneca.se