Återköp av aktier i AstraZeneca PLC

AstraZeneca PLC meddelar att företaget den 29 augusti 2007 återköpte 806.262 aktier i AstraZeneca PLC till ett pris av 2379 pence per aktie.

En del av ovanstående aktier återköptes enligt det tidigare tillkännagivna uppdraget om aktieåterköp under perioden 2 juli till 31 oktober 2007.

Aktierna kommer att annulleras. Antalet utestående aktier efter annullering kommer att vara 1.481.946.761.

G H R Musker
Styrelsens sekreterare
30 augusti 2007

AstraZeneca är ett globalt, innovationsdrivet bioläkemedelsföretag med fokus på forskning, utveckling och marknadsföring av receptbelagda läkemedel, primärt för behandling av sjukdomar inom tre terapiområden - andningsvägar, hjärta/kärl/metabolism och cancer men är också selektivt aktiv inom områdena neurovetenskap och autoimmunitet. AstraZeneca är verksamt i över 100 länder och våra innovativa läkemedel används av miljontals patienter världen över. Mer information finns på: www.astrazeneca.com och www.astrazeneca.se