Återköp av aktier i AstraZeneca PLC

ÅTERKÖP AV AKTIER I ASTRAZENECA PLC AstraZeneca PLC meddelar att företaget den 30 oktober 2001 återköpte 100.000 aktier i AstraZeneca PLC till ett pris av 3039 pence per aktie. Aktierna kommer att annulleras. Antalet utestående aktier efter annullering kommer att vara 1.751.010.396. G H R Musker Styrelsens sekreterare 31 oktober 2001 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/31/20011031BIT00010/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/31/20011031BIT00010/bit0001.pdf

AstraZeneca är ett globalt, innovationsdrivet bioläkemedelsföretag med fokus på forskning, utveckling och marknadsföring av receptbelagda läkemedel, primärt för behandling av sjukdomar inom tre terapiområden - andningsvägar, hjärta/kärl/metabolism och cancer men är också selektivt aktiv inom områdena neurovetenskap och autoimmunitet. AstraZeneca är verksamt i över 100 länder och våra innovativa läkemedel används av miljontals patienter världen över. Mer information finns på: www.astrazeneca.com och www.astrazeneca.se