Bolagsstämma i Astrazeneca PLC

BOLAGSSTÄMMA I ASTRAZENECA PLC De anföranden som hållits vid dagens bolagsstämma i AstraZeneca PLC av ordföranden Percy Barnevik samt koncernchefen Tom McKillop, finns nu tillgängliga på företagets hemsida: www.astrazeneca.com respektive www.astrazeneca.se. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/26/20000526BIT00820/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/26/20000526BIT00820/bit0002.pdf

AstraZeneca är ett globalt, innovationsdrivet bioläkemedelsföretag med fokus på forskning, utveckling och marknadsföring av receptbelagda läkemedel, primärt för behandling av sjukdomar inom tre terapiområden - andningsvägar, hjärta/kärl/metabolism och cancer men är också selektivt aktiv inom områdena neurovetenskap och autoimmunitet. AstraZeneca är verksamt i över 100 länder och våra innovativa läkemedel används av miljontals patienter världen över. Mer information finns på: www.astrazeneca.com och www.astrazeneca.se