Information om aktieinnehav i AstraZeneca

INFORMATION OM AKTIEINNEHAV ENLIGT "COMPANIES ACT 1985 SECTION 198" Den 27 juli 2004 informerades vi av Wellington Management Company, LLT, en registrerad investeringsrådgivare i USA, att man har ett aktieinnehav i AstraZeneca PLC på 53.510.141 aktier (3,20 procent av aktiekapitalet). G H R Musker Styrelsens sekreterare 28 juli 2004 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/28/20040728BIT00180/wkr0001.pdf

AstraZeneca är ett globalt, innovationsdrivet bioläkemedelsföretag med fokus på forskning, utveckling och marknadsföring av receptbelagda läkemedel, primärt för behandling av sjukdomar inom tre terapiområden - andningsvägar, hjärta/kärl/metabolism och cancer men är också selektivt aktiv inom områdena neurovetenskap och autoimmunitet. AstraZeneca är verksamt i över 100 länder och våra innovativa läkemedel används av miljontals patienter världen över. Mer information finns på: www.astrazeneca.com och www.astrazeneca.se