Nya kliniska resultat för IRESSA (ZD1839)

NYA KLINISKA RESULTAT FÖR IRESSA (ZD1839) AstraZeneca ser positivt på de goda resultat som framkommit vid IDEAL 1- studien (IRESSA Dose Evaluation in Advanced Lung cancer), den första betydande studien av ZD1839 (IRESSA) vid icke-småcellig lungcancer (NSCLC) och ser fram emot presentationen av dessa fas II-resultat vid 12th AACR-NCI-EORTC International Conference on "Molecular Targets and Cancer Therapeutics" i Miami, USA. Sammanfattningar med studieresultaten finns tillgängliga på www.AACR.org. Det fullständiga resultatet från IDEAL 1 kommer dock att presenteras först torsdagen den 1 november 2001 och reglerna för konferensen förhindrar att resultat diskuteras av berörda författare eller företag före presentationen. AstraZeneca kommer att informera om resultaten från IDEAL I-studien i ett pressmeddelande torsdagen den 1 november 2001. Iressa är ett varumärke som tillhör AstraZeneca-koncernen. Kontaktpersoner: Media: Staffan Ternby, 08-553 261 07 Steve Brown, +44 (0) 20 7304 5033 Emily Denney, +44 (0) 20 7304 5034 Investor Relations: Staffan Ternby, 08-553 261 07 Mina Blair-Robinson, +44 (0) 20 7304 5084 Jörgen Winroth, +1 609 896 4148 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/19/20011019BIT00640/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/19/20011019BIT00640/bit0002.pdf

AstraZeneca är ett globalt, innovationsdrivet bioläkemedelsföretag med fokus på forskning, utveckling och marknadsföring av receptbelagda läkemedel, primärt för behandling av sjukdomar inom tre terapiområden - andningsvägar, hjärta/kärl/metabolism och cancer men är också selektivt aktiv inom områdena neurovetenskap och autoimmunitet. AstraZeneca är verksamt i över 100 länder och våra innovativa läkemedel används av miljontals patienter världen över. Mer information finns på: www.astrazeneca.com och www.astrazeneca.se