ATG SATSAR PÅ 2005: DAGENS DUBBEL OCH GALOPP TILL LUNCH OCH V65 HELA VECKAN!

Dagens Dubbel även till lunch. V65 hela veckan. Och en specialsatsning på galopp till lunch torsdagar! Det är tre spelnyheter ATG:s styrelse beslöt om när verksamhetsplanen för 2005 lades fast. -"Lunch-Dubbeln" och galoppaketet siktar vi på att ha i gång i början på maj. V65 ersätter V5 på kvällens DD-bana från någon gång i september, säger ATG:s VD Remy Nilson.

För tre år sedan startade ATG regelbundna lunchtävlingar, "Dagens Rätt". De blev på kort tid en succé och har bestått av ett Triolopp under måndag till och med torsdag. På fredagar har det utökats till en "Lunch-V5:a". - Konceptet är fortfarande mycket lyckat och nu vill vi satsa vidare på det, säger Remy Nilson. I princip innebär det följande: Måndag, tisdag, onsdag körs två lopp, en "Lunch-Dubbel" där andra loppet också fortsätter att vara ett Triolopp. På torsdagar sker en speciell galoppsatsning med V5 inklusive en "Lunch-Dubbel" och en "Torsdags-Komb". Dessutom avgörs ett traditionellt Triolopp på trav. - Jägersro är vår torsdagsbana för Trio. Nu kombinerar vi det med en satsning på galopp och en utökad TV-sändning i TV4. Galoppen har länge längtat efter att få ett eget återkommande profilfönster. Jag är glad att vi kommit fram till den här lösningen, säger Remy Nilson. På fredagar blir det så åter "Lunch-V5:a" men innehållande både dubbel- och triolopp. - Vi omsätter i dag runt 2,5 miljoner kronor per lunch. Med den här satsningen hoppas vi passera fyra miljoner! Dagens Dubbel försvinner inte i och med detta från kvällen. Däremot har det länge funnits önskemål om att byta ut V5 mot V65 på kvällens DD-bana. Och det kommer nu att ske under hösten 2005. - Varje spel som "tål" att delas i flera vinstpooler ökar i omsättning. V5 ligger i dag runt 2,5 miljoner. Med 3 miljoner på V65 skulle en vinnare fortfarande kunna ta hem över en miljon kronor, samtidigt som vi får många fler vinnare i den lägre vinstgruppen. Det är vårt mål, fortsätter Remy Nilson. ATG är på väg att bli årets spelvinnare på den reglerade svenska spelmarknaden. Omsättningen pekar mot nya rekordet 10,75 miljarder, vilket är 2 procent bättre än i fjol. I går fastställde ATG:s styrelse budgeten för 2005 till 11,0 miljarder kronor. Det får flera positiva konsekvenser för trav- och galoppsporten. Banornas ekonomi förbättras med cirka 20 miljoner och i ett speciellt paket satsas ytterligare 17 miljoner på dom aktiva. Det gäller främst en restaurering av kval- och premielopp för unghästar. - Vi har haft några tuffa år med svåra sparpaket för sporten. Speciellt hårt har det slagit mot unghästar i träning och därmed hästägare. Det är alla basorganisationer inom sporten överens om. Nu vill vi ge lite positiva signaler igen, utan att för den skull ta hem några segrar i förskott. Därtill är spelbranschen alltför tuff just nu, säger ATG:s ordförande Bo Dockered. För ytterligare information: Remy Nilson, VD ATG Tel: 08-627 21 58 Mobil: 070-527 21 58 E-post: remy.nilson@atg.se Bo Dockered, styrelseordförande ATG Mobil : 070-674 01 19