Girl Power i helgen trav-festival på Axevalla!

Girl Power i helgen trav-festival på Axevalla! I helgen är det dags för travets egen festival - trippeltrav med V75 och Stochampionatet på Axevalla. Temat är utan tvekan Girl Power med Stoeliten på V75 och klassiska Stochampionatet. Divan bland fyraåriga ston, Giant Diablo, möter bland andra Camilla Highness, Marleen Ås och Amanda Celeber. Dessutom är det jackpot på V65 med totalt tio miljoner i potten! Totalt 34 lopp kommer att köras på Axevalla under helgens travfest! På fredagen är banan värd för V5 och Dagens Dubbel, på lördag körs V75 med fina hästar till start så som bland andra Naglo och Tag the Devil. Lite girlpower blir det redan under lördagen då Eli Sea och Pine Dust möts i Stoeliten över 1640 meter med autostart. På V75 spelas det om 45 miljoner! Söndagen bjuder på en sportslig höjdpunkt då de fyraåriga stona i stoeliten gör upp i Stochampionatet. Giant Diablo tog lätt hem segern i sitt försök, men det är fler tuffa tjejer som vill vara med och slåss om prissumman på en miljon. Stochampionatet avslutar veckans V65 söndag, en omgång som begåvades med jackpot efter förra helgens favoritdominerade V65. I potten ligger totalt tio miljoner kronor. En ensam vinnare med sex rätt får sex miljoner och i femrättspotten ligger det fyra miljoner. För ytterligare information, kontakta: Nils Ekmark, reklamchef ATG, tel 0705-27 22 77, e-post: nils.ekmark@atg.se Eller: Peter Walllin, chef för AO Bana, tel: 0705-27 20 47, e-post: peter.wallin@atg.se AB Trav och Galopp - ATG - erbjuder en kombination av sport i världsklass samt spännande och underhållande spel. Tillsammans utgör detta upplevelser som har kommit att bli ett naturligt inslag i miljoner svenskars fritid och 2003 omsatte ATG drygt 10,5 miljarder kronor. Den mest kända produkten är V75 som är Sveriges största enskilda spelform. Spela på hästar kan man göra via 2050 spelombud, 3000 ICA-kassor, på trav- och galoppbanorna, och via Internet. Hela ATG:s överskott efter skatt, närmare 1,4 miljarder 2003, går till hästsporten i Sverige och säkerställer en positiv utveckling för dess utövare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se