V75-FESTEN FORTSÄTTER MED SUNDSVALL OPEN TROT

V75-FESTEN FORTSÄTTER MED SUNDSVALL OPEN TROT Idrottsfesten fortsätter både i OS - och på hemmaplan med V75 och Sundsvall Open Trot lördag den 28 augusti. Tio fyrbenta stjärnor och Nordens bästa kuskar gör upp om segern och 700 000 kronor. I V75-potten finns 45 miljoner kronor att spela om. - En stor sportlördag för alla V75-fantaster, säger ATGs marknadschef Kerstin Wallentin. Förra helgen gav full jackpot till Sverige med tre friidrottsguld i OS och 35 V75-miljonärer runt om i landet och en i Danmark. Denna vecka är det ingen jackpot på V75, men flera intressanta lopp på programmet. Victory Tilly (Stig H Johansson) är tillbaka på Bergsåker och vann loppet tre år i rad före gaffelbandsskadan 2003. Paret möter internationellt motstånd från norske Steinlager (Per Oleg Midtfjeld), danske Fräkke Frederik (Preben Kjaersgaard), Finlands Italienfödde Classico Merett (Pekka Korpi) och från franska duon Kart de Baudrairie och (Sverigetränade) Infant du Bossis, som körs av Björn Goop respektive Örjan Kihlström. - Det är mycket glädjande att arrangörerna lyckas få så många framgångsrika hästar till Norrlands största lopp för säsongen, säger Peter Wallin, chef för ATGs affärsområde Bana. Intressant är också hur det går för Åke Svanstedt med Pine Dust i Sundsvall Open Trot. Svanstedt tävlar på fredag kväll om slutsegern i World Cup Trot med Gidde Palema mot bland andra fjolårsvinnaren Revenue i franska Cagnes-sur-Mer. Därefter väntar en flygresa på närmare 300 mil till Bergsåker, Svanstedts förra hemmabana, veckans förflyttning inom svensk idrott! I V75s tredje avdelning avgörs SM för kallblod, som i Järvsöfaks frånvaro blir svårtippat. Nordgubben (Bo Eklöf) och Glöding (Tage H Eriksson) vann i sina senaste starter och är några av profilerna i SM-loppet. Den givne favoriten Järvsöfaks är inte återställd efter sin magsjukdom, men finns på plats i Sundsvall och leder defileringen. Sundsvall Open Trot lockar intresse från andra länder. Finland och Frankrike spelar till loppet i lokala pooler. Och som sagt - det går att vinna på V75 även utanför landets gränser! För ytterligare information: Kerstin Wallentin, marknadschef ATG Tel: 08-627 21 52 Mobil: 070-527 21 52 E-post: kerstin.wallentin@atg.se Peter Wallin, chef affärsområde Bana Tel : 08-627 20 47 Mobil : 070-527 20 47 E-post : peter.walllin@atg.se AB Trav och Galopp - ATG - erbjuder en kombination av sport i världsklass samt spännande och underhållande spel. Tillsammans utgör detta upplevelser som har kommit att bli ett naturligt inslag i miljoner svenskars fritid och 2003 omsatte ATG drygt 10,5 miljarder kronor. Den mest kända produkten är V75 som är Sveriges största enskilda spelform. Spela på hästar kan man göra via 2050 spelombud, 3000 ICA-kassor, på trav- och galoppbanorna, och via Internet. Hela ATG:s överskott efter skatt, närmare 1,4 miljarder 2003, går till hästsporten i Sverige och säkerställer en positiv utveckling för dess utövare. Sedan 1979 är ATG olympisk huvudsponsor. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se