Atlantica firar 100 år av båtliv – och blir officiell Partner för Båtmässan

Report this content

Under 2016 fyller Atlantica Båtförsäkring 100 år. Födelsedagsfesten invigs på Båtmässan i Göteborg i februari där Atlantica också blir officiell Partner för eventet. Under mässan kommer Atlantica att synas på många olika sätt, bland annat i en egen monter som kommer att spegla ”100 år av båtliv”.

- Det personliga mötet är oslagbart för att skapa kontakter och goda relationer med våra kunder och som ett första steg under födelsedagsåret 2016 har vi valt att bli Partner till Båtmässan i Göteborg. Med utställningen ”100 år av båtliv” vill vi visa att livet på vattnet är en pågående resa som ständigt utvecklas – och vi med den, säger Mats Johansson, Atlantica Båtförsäkring.

- Vi är jätteglada över att Atlantica har valt att bli vår officiella Partner för Båtmässan under 2016. Atlantica Båtförsäkring är en given aktör i det svenska båtlivet och det är även roligt att våra besökare får tillfälle att ta del av ett stycke svensk båthistoria med utställningen, säger Bengt Wallin, Affärsansvarig för Båtmässan Göteborg.

Båtmässan arrangeras 6–14 februari på Svenska Mässan i Göteborg. Mer information på www.batmassan.se.

Mats Johansson, Atlantica Båtförsäkring
E-post: mats.johansson@atlantica.se

Anders Ritzler, Atlantica Båtförsäkring
E-post: anders.ritzler@atlantica.se

Bengt Wallin, ansvarig Båtmässan Göteborg
E-post: bengt.wallin@svenskamassan.se
Tel 031-708 80 91, 0708-808068

Om Atlantica Båtförsäkring
Atlantica Båtförsäkring startades 1916 och är sedan många år störst på båtförsäkringsmarknaden räknat i premievolym. Vi har lång tradition och står för genuin kunskap och snabb skadehantering. Atlantica Båtförsäkring tillhör Moderna Försäkringar och där ingår också varumärkena Bilsport & MC och Moderna Djurförsäkringar. Tillsammans försäkrar vi 2,7 miljoner privatkunder och över 140 000 företagskunder.

Taggar: