Atlas Copco med tre nye LED-modeller i lystårnserien HiLight

Atlas Copco har utvidet HiLight-serien med tre nye avanserte LED plug-and-light-modeller: V2+ og V3+ samt P2+ som driftes hhv. av påmontert generator eller en ekstern strømkilde. Alle de tre energieffektive modellene behøver minimalt med vedlikehold og er både lette og sikre å transportere.

Perfekt for belysning av utendørs events. HiLight P2+ flomlys gir 360 graders lys over et  2 000 m2 område. Dette er et mye større område enn tradisjonelle ballong-lystårn kan klare. Lyskilden med 320 W LED er i et værbestandig sylinderformet polyethylene-hus som sikrer at det ikke er fare for utbrenthet og gir dermed lenger driftstid. Lystårnet veier bare 45 kg, men er utrolig robust og er sertifisert som vindstabilt opptil 50 km/t. Den manuelt hevede vertikale masten gir en maksimal driftshøyde på 5,5 meter.

V2+ og V3+ er utviklet med tanke på veiarbeid og byggeplasser og kommer med et firehjuls understell for enkel transport. Begge modellene kommer med en solid stålramme og beskyttes av polyethylene-støtfangere i samme høye standard som Atlas Copcos HardHat-deksel. V2+ lystårnet har en lyskilde på 320 W LED som dekker 2000 m2. HiLight V3+ kommer med 4 x 120 W LED-lamper, kombinert med spesialdesignet glassoptikk som kan belyse et område på opptil 3 000 m2. Både V2+ og V3+ har manuelt opererte vertikale master som kan forlenges opptil 5,5 meter med 9 graders rotasjon.

“Våre nye HiLight-tårn er utviklet for å gi arbeiderne et lysere og tryggere arbeidsmiljø som vil gjøre dem mer produktive,” sier Felix Gomez, Product Marketing Manager for Light Solutions hos Atlas Copco Portable Energy. “Dessuten er det ingen problemer med utbrenthet i LED-lampene, som har en forventet levetid på 30 000 timer, noe som gir lavere vedlikeholdskostnader og lenger serviceintervaller.”

Når det ikke er mulig å koble til strømnettet og man har behov for portabel strømkilde, anbefaler Atlas Copco at lystårnene får strøm fra deres kompakte lavstøyende iP poretable generatorer. Disse enhetene kombinerer variabel hastighetskontroll og  parallellkopling, noe som gjør dem drivstoffeffektive ved at de tilpasser motorens hastighet til belastningen.

För mer information, kontakta:
Jörgen Berglund, Produktchef kompressorer och belysningsmaster
Atlas Copco Construction Technique Scandinavia
Tel. +46 (0)8 743 97 84, e-mail jorgen.berglund@se.atlascopco.com

Media,vennligst kontakt:
Linda Ekwall, Marknadskommunikationschef
Atlas Copco Construction Technique Scandinavia
Tel. 08 743 8316, e-post linda.ekwall@se.atlascopco.com

Atlas Copco er en ledende global leverandør av bærekraftige produktivitetsløsninger. Konsernet betjener kunder med innovative kompressorer, vakuumløsninger og luftbehandlingssystemer, bygg- og gruveutstyr, elektrisk verktøy og monteringssystemer. Atlas Copco utvikler produkter og tjenester som fokuserer på produktivitet, energieffektivitet, sikkerhet og ergonomi.  Selskapet ble opprettet i 1873 og har sitt hovedkontor i Stockholm, med global rekkevidde som omfatter mer enn 180 land. I 2016 hadde Atlas Copco inntekter på BSEK 101 (BEUR 11) og ca. 45 000 ansatte. Les mer på www.atlascopcogroup.com.

Portabe Energy er en avdeling i Atlas Copcos innenfor forretningsområdet konstruksjonsteknikk. Konsernet har en fremtidsrettet innstilling til innovasjon, og designer, produserer og markedsfører en omfattende serie med mobile og energieffektive kompressorer, generatorer, lystårn, pumper og boostere. Produktene brukes i mange forskjellige bransjer, bl.a. innenfor bygg, gruvedrift, olje og gass samt utleie. Avdelingens hovedkvarter er i Antwerpen i Belgia. Produksjonsanleggene ligger forskjellige steder, med hovedanlegg i Belgia, Spania, Italia, USA, India, Brasil og Kina.

Citat

Felix Gomez