Atlas Copco - Kapitalmarknadsdag 2004

Atlas Copco - Kapitalmarknadsdag 2004 Stockholm den 16 juli 2004: Atlas Copco inbjuder till Kapitalmarknadsdag 2004 tisdagen den 21 september. Dagen syftar till att ge en uppdatering av Atlas Copco-gruppens strategi och utveckling samt ta upp ett specifikt tema. Denna gång fokuserar vi på affärsområdet Anläggnings- och gruvteknik där och använder mötet till att ge en djupare inblick i våra aktiviteter inom detta område. Kapitalmarknadsdagen, som kommer att ske på engelska, hålls i Örebro, drygt två timmars resa väster om Stockholm, Atlas Copcos bergtekniska centrum. Program 7.30 Avresa med buss från Cityterminalen, Klarabergsviadukten 72, Stockholm Presentationer samt fabriksvisning av Atlas Copcos bergtekniska centrum i Örebro 19.00 Middag 22.00 Återresa till Stockholm med buss ~00.30 Ankomst till Cityterminalen Från Atlas Copco deltar Gunnar Brock, VD och koncernchef, Björn Rosengren, chef för affärsområdet Anläggnings- och gruvteknik, Hans Ola Meyer, ekonomi- och finansdirektör samt flera divisionschefer. För att delta på kapitalmarknadsdagen, vänligen anmäl er via Internet senast den 20 augusti, www.atlascopco-group.com/ir, där ni också hittar ytterligare information. Vi ser fram emot att träffas den 21 september. Mattias Olsson Chef Investerarrelationer Kontakta: Mattias Olsson, Chef Investerarrelationer 08 743 8291 eller 070 518 8291 e-post: ir@se.atlascopco.com Atlas Copco är en internationell verkstadsgrupp med huvudkontor i Stockholm. 2003 uppgick företagets omsättning till ca 45 miljarder kronor (EUR 4,9 miljarder) med 98% av omsättningen utanför Sverige. Koncernen har närmare 26 000 anställda. Atlas Copco-företagen utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter för luft- och gaskompression, entreprenad- och gruvutrustning, elektriska och pneumatiska verktyg, monteringssystem samt relaterad service och maskinuthyrning. Inom Gruppen finns ett antal framgångsrika varumärken såsom RSC, Milwaukee Electric Tool, Chicago Pneumatic och AEG Power Tools. Se även www.atlascopco-group.com. För ytterligare information Atlas Copco AB (publ) 105 23 Stockholm Telefon: 08-743 8000, Fax: 08-644 9045 Internet: www.atlascopco-group.com Organisationsnummer: 556014-2720 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/16/20040716BIT20720/wkr0001.pdf