Atlas Copco öppnar nytt huvudkontor för den europeiska uthyrningsmarknaden

Stockholm den 2 juni 2017: Atlas Copco, en ledande leverantör av hållbara produktivitetslösningar, inviger idag en toppmodern anläggning för den europeiska uthyrningsmarknaden.

Den nybyggda anläggningen i Boom, Belgien, kommer att fungera som kompetenscenter för Atlas Copcos 50 lokalkontor och kunder i hela Europa, samt som huvudkontor för divisionen Specialty Rental inom affärsområdet Bygg- och anläggningsteknik.

“Med denna moderna anläggning stärker vi Atlas Copcos position som totalleverantör av temporära luft-, energi-, ång- och kvävelösningar till kunder inom europeisk tillverknings-, olja och gas-, energi- och gruvindustri,” säger Andrew Walker, chef för affärsområdet Bygg- och anläggningsteknik.

Atlas Copco har investerat MSEK 50 i anläggningen, som utformats för att uppnå maximal effektivitet i verksamheten och bästa möjliga ergonomi för de runt 80 medarbetarna. Byggnaden håller mycket hög miljöstandard, med bland annat solpaneler och regnvattenåtervinning för maskinrengöring.

För ytterligare information kontakta:
Ola Kinnander, Presschef
08 743 8060 eller 070 347 2455
media@se.atlascopco.com
Andrew Walker, Affärsområdeschef Bygg- och anläggningsteknik
andrew.walker@be.atlascopco.com

Atlas Copco är en världsledande leverantör av hållbara produktivitetslösningar. Gruppen erbjuder kunder innovativa kompressorer, vakuumlösningar och luftbehandlingssystem, anläggnings- och gruvutrustning, industriverktyg och monteringssystem. Atlas Copco utvecklar produkter och service med fokus på produktivitet, energieffektivitet, säkerhet och ergonomi. Företaget grundades 1873, har huvudkontor i Stockholm och kunder i fler än 180 länder. Under 2016 hade Atlas Copco en omsättning på 101 miljarder kronor och cirka 45 000 anställda. Mer information finns på www.atlascopcogroup.com.