Atlas Copco publicerar sin årsredovisning för 2017

Report this content

Stockholm den 8 mars, 2018: Atlas Copco, en ledande leverantör av hållbara produktivitetslösningar, har idag publicerat sin årsredovisning för 2017 på Gruppens webbplats.

Årsredovisningen integrerar finansiell, hållbarhets- och bolagsstyrningsinformation. Rapporten visar Atlas Copcos uppdrag, vision, strategi och struktur samt hur Gruppen sköter sin verksamhet, såväl som långsiktigt resultat.

Årsredovisningen kan laddas ned från Atlas Copcos webbplats: http://www.atlascopcogroup.com/se/investor-relations/.

Den tryckta versionen kommer att finnas tillgänglig i slutet av mars.

För mer information kontakta:
Daniel Althoff, Chef Investerarrelationer
08 743 9597 eller 076 899 9597
ir@se.atlascopco.com
Sara Liljedal, Presschef
08 743 8060 eller 072 144 1038
media@se.atlascopco.com

Denna information är sådan information som Atlas Copco AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 8 mars 2018 kl. 8.30.

Atlas Copco är en världsledande leverantör av hållbara produktivitetslösningar. Gruppen erbjuder kunder innovativa kompressorer, vakuumlösningar och luftbehandlingssystem, anläggnings- och gruvutrustning, industriverktyg och monteringssystem. Atlas Copco utvecklar produkter och service med fokus på produktivitet, energieffektivitet, säkerhet och ergonomi. Företaget grundades 1873, har huvudkontor i Stockholm och kunder i fler än 180 länder. Under 2016 hade Atlas Copco en omsättning på 101 miljarder kronor och cirka 45 000 anställda. Mer information finns på www.atlascopcogroup.com.

Taggar: