Atlas Copco slutför förvärv av återstående andel i verksamhet för reningssystem i Taiwan

Stockholm den 1 juni 2017: Atlas Copco, en ledande leverantör av hållbara produktivitetslösningar, har slutfört förvärvet av den återstående andelen i CSKT Inc., ett samriskbolag i Taiwan som säljer och servar system för gasrening och kemisk hantering.

Atlas Copco förvärvade under 2016 en 55% andel i CSKT genom förvärvet av CSK Inc., ett sydkoreanskt företag verksamt inom reningssystem. Atlas Copco har nu förvärvat resterande 45%.

Atlas Copco meddelade den 20 april 2017 att det hade slutit avtal om att förvärva andelen.

Köpeskillingen är inte materiell i förhållande till Atlas Copcos börsvärde och offentliggörs inte. Verksamheten fortsätter att vara del av divisionen Semiconductor i affärsområdet Vakuumteknik.

För mer information kontakta:
Ola Kinnander, Presschef
08 743 8060 eller 070 347 2455
media@se.atlascopco.com
Geert Follens, Affärsområdeschef
Vakuumteknik

geert.follens@uk.atlascopco.com

Atlas Copco är en världsledande leverantör av hållbara produktivitetslösningar. Gruppen erbjuder kunder innovativa kompressorer, vakuumlösningar och luftbehandlingssystem, anläggnings- och gruvutrustning, industriverktyg och monteringssystem. Atlas Copco utvecklar produkter och service med fokus på produktivitet, energieffektivitet, säkerhet och ergonomi. Företaget grundades 1873, har huvudkontor i Stockholm och kunder i fler än 180 länder. Under 2016 hade Atlas Copco en omsättning på 101 miljarder kronor och cirka 45 000 anställda. Mer information finns på www.atlascopcogroup.com.