Atlas Copco utnämner chef för divisionen Surface Drilling Equipment

Atlas Copco utnämner chef för divisionen Surface Drilling Equipment Stockholm den 21 november 2003-Den 1 januari 2004 blir Stephan Kuhn chef för den nya divisionen Surface Drilling Equipment inom affärsområdet Anläggnings och gruvteknik (CMT). Divisionen har sitt säte i Örebro. Stephan Kuhn anställdes av Atlas Copco 1995 som chef för Atlas Copco Changchun Electric Power Tool Ltd i Changchun, Kina. För närvarande är han chef för Atlas Copco MCT GmbH i Essen, Tyskland. Innan han anställdes på Atlas Copco arbetade Stephan Kuhn på ett tyskt företag som tillverkade maskiner till textilindustrin. Stephan Kuhn har en magisterexamen i företagsekonomi från Bentley College, Waltham MA, i USA. KONTAKTA: Björn Rosengren, Affärsområdeschef Anläggnings och gruvteknik, 08-743 8314 eller 070-417 85 02 Marianne Hamilton, Personaldirektör 08-743 8590 eller 070 665 85 90 Atlas Copco är en internationell verkstadsgrupp med huvudkontor i Stockholm. 2002 uppgick företagets omsättning till ca 48 miljarder kronor (EUR 5,2 miljarder), med 98% av omsättningen utanför Sverige. Koncernen har närmare 26 000 anställda. Atlas Copco-företagen utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter för luft- och gaskompression, entreprenad- och gruvutrustning, elektriska och pneumatiska verktyg, monteringssystem samt relaterad service och maskinuthyrning. Inom Gruppen finns ett antal framgångsrika varumärken såsom RSC, Milwaukee Electric Tool, Chicago Pneumatic och AEG Power Tools. Ytterligare information om Atlas Copco hittar ni på vår hemsida: www.atlascopco- group.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/21/20031121BIT00460/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/21/20031121BIT00460/wkr0002.pdf