Atlas Copco utser ny Presschef

Stockholm den 5 december 2017: Atlas Copco har utsett Sara Liljedal som ny Presschef, med start den 1 februari 2018.

Sara Liljedal har 15 års erfarenhet av att arbeta med kommunikation och medierelationer. Hon är för närvarande Kommunikationschef på Beringer Finance. Tidigare befattningar inkluderar Press och PR-chef för det svenska investeringsföretaget Skandia, Pressekreterare för riksdagens talman, samt flera uppdrag som reporter för olika svenska medier.

Sara Liljedal har en journalistikexamen från Stockholms Universitet.

Ola Kinnander, Atlas Copcos nuvarande Presschef, kommer att tillträda motsvarande position för Epiroc AB, bolaget som Atlas Copco planerar att börsnotera på Nasdaq Stockholm i mitten av 2018.

För mer information vänligen kontakta:
Ola Kinnander, Presschef
08 743 8060 eller 0
media@se.atlascopco.com

Atlas Copco är en världsledande leverantör av hållbara produktivitetslösningar. Gruppen erbjuder kunder innovativa kompressorer, vakuumlösningar och luftbehandlingssystem, anläggnings- och gruvutrustning, industriverktyg och monteringssystem. Atlas Copco utvecklar produkter och service med fokus på produktivitet, energieffektivitet, säkerhet och ergonomi. Företaget grundades 1873, har huvudkontor i Stockholm och kunder i fler än 180 länder. Under 2016 hade Atlas Copco en omsättning på 101 miljarder kronor och cirka 45 000 anställda. Mer information finns på www.atlascopcogroup.com.