Finansiell information från Atlas Copco 2002

FINANSIELL INFORMATION FRÅN ATLAS COPCO 2002 2002 14 februari Q4 - Bokslutskommuniké 2001 29 april Q1 - första kvartalets resultat 18 juli Q2 - andra kvartalets resultat 24 oktober Q3 - tredje kvartalets resultat 2003 13 februari Q4 - Bokslutskommuniké 2001 KONTAKT: Annika Berglund, Informationsdirektör, Atlas Copco AB +46-8-743 8070, e-mail: annika.berglund@atlascopco.com Mattias Olsson, chef Investerarrelationer +46-8-743 8291, e-mail: mattias.olsson@atlascopco.com Atlas Copco är en internationell verkstadsgrupp med huvudkontor i Stockholm. Under 2000 uppgick gruppens omsättning till 46 527 MSEK, med 98 procent av omsättningen utanför Sverige. Gruppen har knappt 27 000 anställda. Atlas Copco-företagen utvecklar, tillverkar och marknadsför elektriska och pneumatiska verktyg samt produkter för luft- och gaskompression, bergbrytning, lätt entreprenad och demolering, monteringssystem och relaterad service samt maskinuthyrning. Ytterligare information om Atlas Copco-gruppen hittar ni på vår hemsida www.atlascopco-group.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/25/20011025BIT01620/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/25/20011025BIT01620/bit0002.pdf