Inbjudan till telefonkonferens/presentation den 16 juli

Inbjudan till telefonkonferens/presentation den 16 juli Stockholm den 2 juli 2004: Med anledning av Atlas Copcos andra kvartalsrapport som publiceras vid lunchtid den 16 juli bjuder vi härmed in till kombinerad presentation och telefonkonferens. Presentationen/telefonkonferensen, som hålls på engelska, äger rum fredagen den 16 juli klockan 15.00. Presentationen äger rum i Atlas Copcos gruva, The Atlas Copco Hall, Sickla Industriväg 9, Nacka. Kaffe serveras från klockan 14.30. Från Atlas Copco deltar Gunnar Brock, VD och koncernchef och Hans Ola Meyer, ekonomi- och finansdirektör. Mötet inleds med en kort presentation av rapporten, vilken följs av frågor och svar. Telefonkonferensen kommer även att sändas på Internet i realtid. Vänligen besök vår hemsida (den engelska sektionen för Investor Relations) för internetlänk, presentationsmaterial samt ytterligare information. För att delta vid presentationen, vänligen anmäl er via Internet senast den 14 juli. www.atlascopco-group.com > Investor Relations Vänligen ring in till konferensen 5-10 minuter före utsatt starttid för att underlätta att konferensen startar i rätt tid. Ring in på Repris-nummer Kod +44 (0)20 7784 1004 +44 (0)20 7984 7578 588522 Reprisen finns tillgänglig i två dagar. Välkomna! Mattias Olsson Chef Investerarrelationer Kontakta: Mattias Olsson, Chef Investerarrelationer 08 743 8291 eller 070 518 8291 e-post: ir@se.atlascopco.com Atlas Copco är en internationell verkstadsgrupp med huvudkontor i Stockholm. 2003 uppgick företagets omsättning till ca 45 miljarder kronor (EUR 4,9 miljarder) med 98% av omsättningen utanför Sverige. Koncernen har närmare 26 000 anställda. Atlas Copco-företagen utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter för luft- och gaskompression, entreprenad- och gruvutrustning, elektriska och pneumatiska verktyg, monteringssystem samt relaterad service och maskinuthyrning. Inom Gruppen finns ett antal framgångsrika varumärken såsom RSC, Milwaukee Electric Tool, Chicago Pneumatic och AEG Power Tools. Se även www.atlascopco-group.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/02/20040702BIT20320/wkr0001.pdf