Nominering av styrelseledamöter i Atlas Copco AB

Nominering av styrelseledamöter i Atlas Copco AB inför bolagsstämman 2004 Stockholm den 18 november 2003-I enlighet med beslut vid Atlas Copco ABs bolagsstämma den 28 april 2003 meddelas härmed namnen på representanter för fyra av de största aktieägarna, som tillsammans med styrelseordföranden Sune Carlsson, ska arbeta fram ett förslag till styrelse att föreläggas den ordinarie bolagsstämman 2004 för beslut. Representanter: Marcus Wallenberg, Investor Björn C. Andersson, SHB/SPP Harry Klagsbrun, SEB Björn Franzon, Fjärde AP-fonden Ordinarie bolagsstämman för Atlas Copco AB kommer att hållas tisdagen den 27 april 2004. Aktieägare som önskar lämna förslag på representanter till Atlas Copco ABs styrelse kan vända sig till styrelseordföranden på e-mail: sune.carlsson@se.atlascopco.com, fax: 08-615 0026 eller till någon av representanterna ovan. Atlas Copco är en internationell verkstadsgrupp med huvudkontor i Stockholm. 2002 uppgick företagets omsättning till ca 48 miljarder kronor (EUR 5,2 miljarder), med 98% av omsättningen utanför Sverige. Koncernen har närmare 26 000 anställda. Atlas Copco-företagen utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter för luft- och gaskompression, entreprenad- och gruvutrustning, elektriska och pneumatiska verktyg, monteringssystem samt relaterad service och maskinuthyrning. Inom Gruppen finns ett antal framgångsrika varumärken såsom RSC, Milwaukee Electric Tool, Chicago Pneumatic och AEG Power Tools. Ytterligare information om Atlas Copco hittar ni på vår hemsida: www.atlascopco- group.com KONTAKTA: Annika Berglund, Informationsdirektör Atlas Copco AB 08-743 8070 eller 070-322 8070 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT00320/wkr0002.pdf