Ny chef för Atlas Copcos Uniroc-division

Ny chef för Atlas Copcos Uniroc-division Stefan Andersson, för närvarande verkställande direktör för Trelleborg Protective Products AB, har utnämnts till chef för Uniroc, ett bolag inom Atlas Copco Gruppen. Stefan Andersson tog civilingenjörsexamen vid Lunds Universitet 1988. Samma år började han sin karriär på ABB Stal AB i Finspång, där han arbetade med teknik och utveckling, samt med marknadsföring. Sedan 1996 innehar han tjänsten som verkställande direktör för Trelleborg Protective Products AB i Ystad. Stefan Andersson kommer att tillträda sin nya tjänst på Uniroc den 1 augusti, 2000. Uniroc, en division inom affärsområdet Anläggnings- och Gruvteknik, är en världsledande tillverkare av bergborrverktyg till gruv- och anläggningsindustrin. Divisionen har sitt säte och huvudsakliga tillverkning i Fagersta, Sverige. Atlas Copco är en internationell verkstadsgrupp med huvudkontor i Stockholm. 1998 uppgick företagets omsättning till 33 740 MSEK, med 97 procent av omsättningen utanför Sverige och Gruppen har idag mer än 26 000 anställda. Atlas Copco-företagen utvecklar, tillverkar och marknadsför elektriska och pneumatiska verktyg samt produkter för luft- och gaskompression, bergbrytning, lätt entreprenad och demolering, monteringssystem och relaterad service och maskinuthyrning. Ytterligare information om Atlas Copco hittar ni på vår hemsida: www.atlascopco.com För ytterligare information vänligen kontakta: Freek Nijdam, chef för affärsområdet Anläggnings- och Gruvteknik Telefon 08-743 8314. E-mail: freek.nijdam@atlascopco.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/28/20000128BIT00310/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/28/20000128BIT00310/bit0002.pdf