Oskar Lithells Finaste korv med Brännvinsost:En vällagrad nyhet från Lithells

Lagom till grillsäsongen blir det tillökning i korvfamiljen Oskar Lithells Finaste. Prova en vällagrad nyhet – en korv från Lithells med Morfars Brännvinsost från Falbydgens!

Oskar Lithells Finaste är korvar med hög köttmängd och omtyckta, svenska smaker. Förra året lanserades tre kryddkorvar i sortimentet och nu får de sällskap av ytterligare en.

– Vår nya korv innehåller 10 % grovriven ost som sakta smälter när korven hettas upp, berättar Caroline Wehlin, Brand Manager för Lithells. Ostens långa lagringstid ger en mustig och fyllig smak som verkligen gifter sig med korvens lite grövre struktur. Sedan är det ju extra roligt att på detta sätt kunna förena två av våra fina varumärken i en och samma produkt.

Oskar Lithells Finaste korv med Brännvinsost har en köttmängd på 71 % och varje förpackning innehåller 4 korvar á 75g.

För mer information kontakta:
Caroline Wehlin, Brand Manager
Lithells, Atria Retail
caroline.wehlin@atria.se

OSKAR LITHELLS FINASTE SORTIMENT 2013

Brännvinsost 300g. Köttmängd: 71 %
En härligt fyllig korv rökt över alspån, smaksatt med 18 månaders vällagrad Morfars Brännvinsost.

Timjan & Salladslök 300g. Köttmängd: 85 %
Smakrik och balanserad med en blandning av trädgårdstimjan och krispig salladslök.

Paprika & Chili 300g. Köttmängd: 85 %
Aningen eldigare, som en chorizo. Kryddad med cayenne, jalapeño, chili och rökt paprika.

Klassisk Grillkorv 3500g. Köttmängd: 68 %
Milt kryddad. Varmrökt och saftig.

Wienerkorv 300g. Köttmängd: 74 %
Vår särskilt köttrika och saftiga variant på den anrika wursten från Wien, rökig och lite pepprig. Gjord på gris- och nötkött.

Falukorv 550g. Köttmängd: 70 %
En köttrik och saftig variant av vår tidlösa vardagshjälte. Gjord enligt svensk tradition.

Atria Scandinavia är ett av Sveriges ledande livsmedelföretag med produktion av förädlade kött- och charkprodukter, delikatesser och måltidslösningar. Atria arbetar med välkända varumärken som Lithells, Sibylla, Lönneberga, Ridderheims och 3-Stjernet med en vision om att med passion och starka varumärken skapa inspirerande mat för varje tillfälle. Atria Scandinavia har ca 1 100 anställda, 9 produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3,4 Mrd SEK. Atria Scandinavia ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med ca 5 500 anställda och en omsättning på 12 Mrd SEK. Atriakoncernen är Finlands största företag i charkbranschen och den största tillverkaren av köttprodukter i Östersjöregionen. Atria Group är även verksamt i Ryssland och Estland.

Caroline Wehlin, Brand Manager för Lithells