Första spadtaget för NOD - Sveriges främsta mötesplats för innovation och kreativitet i Kista Science City

Atrium Ljungberg bygger en unik mötesplats för lärande, forskning, näringsliv och kultur med fokus på innovation och kreativitet. Det första spadtaget görs av finansborgarrådet Sten Nordin, rektorn för Stockholms universitet Kåre Bremer, Atrium Ljungbergs VD Ingalill Berglund samt Anette Scheibe Lorentzi, VD för Kista Science City.

Projektet är det första i sitt slag i Sverige med ambitionen att bli Sveriges främsta mötesplats för innovation och kreativitet inom ICT. Institutionen för data- och systemvetenskap vid Stockholms universitet är redan klar som hyresgäst. Här kommer även att finnas små- och medelstora ICT- företag, kreativa näringar samt det framtidsvisionära innovationscentret Digital Art Center och utvecklingslabb.

Efter ceremonin ges möjlighet till en djupare inblick i projektet NOD och projektet DAC - Digital Art Center. DAC innehåller exempelvis interaktiva konstutställningar, verktyg för kreativitet, innovationszoner för universitet och näringsliv, metodexempel på entreprenöriellt lärande samt avancerad visualisering.

NOD utvecklas och byggs av Atrium Ljungberg AB och i nära samverkan med Stockholms stad, Stockholms universitet och Kista Science City.

När: tisdagen den 29 november
Tid: 12.30–14.00
Var: DAC - Digital Art Center, Kronoborgsgränd 13, Ärvinge, Kista

Journalister är välkomna att delta. Tillfälle till intervjuer kommer att ges.

Program:
12:30 Servering av snittar och bubbel
13:00 Officiell start
13:20 Första spadtaget för NOD tas av:
Sten Nordin, Finansborgarråd Stockholms stad
Kåre Bremer, rektor Stockholms universitet
Ingalill Berglund, VD Atrium Ljungberg AB
Anette Scheibe Lorentzi, VD Kista Science City AB och Stiftelsen Electrum
13:40 Visning av Digital Art Center (DAC)

Vid frågor eller intresse att närvara kontakta:
Peter Johansson, Affärsutvecklare Atrium Ljungberg AB

peter.johansson@atriumljungberg.se

Atrium Ljungberg är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag. Vårt arbete handlar om att få platser att utvecklas och växa. Våra projekt på svenska tillväxtmarknader visar att vi tänker annorlunda i en konservativ bransch. Sickla Köpkvarter i Nacka, NOD i Kista, Gränby Centrum i Uppsala, Mobilia i Malmö och Igor i Västerås är exempel på hur våra medarbetare, tillsammans med omvärlden skapar nya moderna mötesplatser för arbete, shopping, fritid, kultur och utbildning.

www.atriumljungberg.se