Attendo AB (publ) – Valberedningens förslag till årsstämman 2017

Valberedningen för Attendo AB (publ) föreslår omval av styrelseledamöterna Ulf Lundahl, Mona Boström, Catarina Fagerholm, Tobias Lönnevall, Anssi Soila, Anitra Steen och Henrik Borelius (VD och koncernchef). Styrelseordförande Erik Lautmann och styrelseledamoten Jan Frykhammar har avböjt omval.

Valberedningen föreslår att Ulf Lundahl väljs till ny styrelseordförande.

Valberedningens fullständiga förslag till styrelse, styrelsearvoden och revisor samt yttrande beträffande den föreslagna styrelsen återfinns på bolagets hemsida www.attendo.com.

Valberedningen i Attendo består av dess ordförande Tomas Billing (Nordstjernan), Anssi Soila (Pertti Karjalainen), Marianne Nilsson (Swedbank Robur Fonder), Adam Nyström (Didner & Gerge Fonder) och Peter Thelin (Carve Capital). Styrelsens ordförande, Erik Lautmann är adjungerad till valberedningen.

Attendo ABs årsstämma kommer att äga rum kl 10.00, den 6 april 2017 på Danderydsgården i Danderyd.

Attendo AB (publ)

Attendo är den ledande privata leverantören av offentligt finansierade omsorgs- och vårdtjänster i Norden. Företaget grundades 1985 och var först i Sverige med att driva äldreomsorg på entreprenad. Utöver äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg för personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg samt i Finland hälso-, sjuk- och tandvård. Attendo har över 20 000 medarbetare och är lokalt förankrat med över 500 verksamheter i mer än 200 kommuner i Sverige, Finland, Norge och Danmark. www.attendo.com