Attendo bjuder in politiker till sommaraktiviteter för äldre

Attendo lanserar nu kampanjen #öppendörr för att ytterligare öka öppenheten mot landets beslutsfattare. Genom sociala medier kommer Attendo regelbundet att berätta om vad som händer på några av de boenden som företaget driver och aktivt bjuda in politiker att delta i sommaraktiviteter eller besöka verksamheter.

-          Diskussionen om vinster i välfärden döljer mycket av det viktiga arbete som vi och våra medarbetare utför för att förbättra omsorgen om äldre och personer med särskilda behov. Vi tycker det är dags att vi tydligare visar politikerna varför vi behövs för att välfärden ska bli ännu bättre – innan det är försent, säger Margareta Nyström, vice vd i Attendo.

I sommar kommer Attendo precis som tidigare år att bjuda in såväl vänner och anhöriga som allmänheten i stort till sommaraktiviteter runt om i landet. Det kan vara allsångskvällar, båtutflykter, musikaftnar och andra aktiviteter.

I samband med detta bjuds även politiker och andra opinionsbildare in att delta.

-          Vi kommer att rikta oss till de beslutsfattare som ska fatta beslut om vilka regler som ska gälla för privata omsorgsföretag i framtiden, både lokalt och nationellt. Men vi vill gärna att även andra intresserade besöker oss och bildar sig en egen uppfattning av vad vi bidrar med. Vi är övertygade om att den kommer skilja sig mot den bild som generellt florerar i debatten som pågår, säger Margareta Nyström.

I samband med detta öppnar Attendo också egna konton på Facebook och Twitter. Från och med idag går det att följa vad som händer på några utvalda platser runt om i landet under hashtagen #öppendörr eller direkt på Attendos Twitter- och Facebookkonton. Adresserna är twitter.com/AttendoSE respektive facebook.com/AttendoSE.

För ytterligare information:

Charlotte Näsström Morén, presschef Attendo, tel 073 839 98 00

Attendo utför offentligt finansierad vård och omsorg på uppdrag av kommuner i Norden. Attendo ökar mångfalden och valfriheten för såväl brukare och patient som medarbetare och beslutsfattare. Attendomodellen utvecklar branschen och ger mer välfärd för pengarna. Vi sätter alltid den enskilde individens behov i centrum.

Taggar: