Attendos bidrag till individer och samhälle i fokus för årsredovisningen 2016

Attendo har idag offentliggjort sin årsredovisning för 2016. Nytt för i år är ett tydligare fokus på företagets hållbarhetsarbete och bidrag till samhället.

- 2016 var ännu ett bra år för Attendo. Vi hade hög kvalitet och kundnöjdhet vilket tillsammans med ett stabilt ekonomiskt resultat gjorde att vi kunde påbörja etableringen av fler äldre- och omsorgsboenden än någonsin i företagets historia. I grunden bygger vår positiva utveckling på att vi fortsätter att förbättra vardagen för tiotusentals människor och samtidigt bidrar till att lösa stora samhällsutmaningar, säger Attendos VD Henrik Borelius.

I årsredovisningen 2016 presenteras Attendos arbetsätt och modell för hållbarhetsarbete, vilken fokuserar på tre huvudområden – samhällsutveckling, kvalitet i vård och omsorg samt medarbetare. På samtliga områden har tydliga framsteg gjorts under 2016. Attendo har redovisat en kraftig ökning av etableringstakten för nya äldreboenden i Norden, vilket hjälper kommunerna att korta köerna till äldreomsorgen. Under 2016 ökade takten från drygt 750 lägenheter under uppförande vid årets ingång till 1 935 nya lägenheter vid årets utgång.

Årsredovisningen finns tillgänglig för nedladdning på www.attendo.com.

Stefan Svanström, Kommunikationschef Attendo
Telefon: +46 708 67 38 07
E-post: stefan.svanstrom@attendo.com

________________________________________________