Ny organisation inom äldreomsorg i Skandinavien

Attendo samlar nu sina verksamheter inom äldreomsorg i Skandinavien under ett sammanhållet ledarskap. Genom en enklare och tydligare organisation förbättras Attendos möjligheter att erbjuda omsorgstjänster med hög kvalitet, växa inom egen regi och utveckla verksamheten.

Attendos äldreomsorgsverksamheter i Skandinavien har tidigare haft ett delat ledarskap mellan Ammy Wehlin och Margareta Nyström. Nu blir Ammy Wehlin ensam affärsområdeschef inom äldreomsorg i Skandinavien. I samband med detta kommer Margareta Nyström att lämna sin roll och Attendo.

- Margareta har varit en nyckelperson i Attendo under 23 år. Hon har gått hela vägen från sjuksköterska till affärsområdeschef och har spelat en viktig roll i Attendos utveckling. Jag vill tacka Margareta för hennes stora insatser i att utveckla Attendo och omsorgsbranschen i Sverige och önskar henne all lycka till i framtiden, säger Henrik Borelius, VD och koncernchef.

Andreas Koch, Kommunikations- och IR-direktör
Telefon: +46 705 09 77 61

Stefan Svanström, Kommunikationschef

Informationen ovan är sådan som Attendo ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.

________________________________________________

Attendo är den ledande privata leverantören av offentligt finansierade omsorgs- och vårdtjänster i Norden. Företaget grundades 1985 och var först i Sverige med att driva äldreomsorg på entreprenad. Utöver äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg för personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg samt i Finland hälso-, sjuk- och tandvård. Attendo har 19 000 medarbetare och är lokalt förankrat med över 500 verksamheter i mer än 200 kommuner i Sverige, Finland, Norge och Danmark. www.attendo.com