Ökning av antalet aktier och röster i Attendo AB genom utnyttjande av teckningsoptioner

Attendos teckningsoptionsserie 2015/2017 har utnyttjats för teckning av nya aktier och detta har inneburit att antalet aktier och röster i bolaget har ökat med 191 150 under december 2017.

Per den 29 december 2017 uppgår aktiekapitalet i Attendo AB (publ) till 882 066 kronor och det totala antalet aktier och röster i bolaget uppgår till 160 933 098.

Denna information är sådan information som Attendo AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom Kommunikations- och IR direktörens försorg, för offentliggörande den 29 december 2017 kl.08.00 CET.

______________________________________________

Attendo är den ledande privata leverantören av offentligt finansierade omsorgs- och vårdtjänster i Norden. Företaget grundades 1985 och var först i Sverige med att driva äldreomsorg på entreprenad. Utöver äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg för personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg samt i Finland hälso-, sjuk- och tandvård. Attendo har över 20 000 medarbetare och är lokalt förankrat med över 600 verksamheter i mer än 200 kommuner i Sverige, Finland, Norge och Danmark. www.attendo.com