Sulkava och Rääkkylä tecknar kombinationskontrakt med Attendo

Sulkava kommun i Finland har valt Attendo som ny utförare av alla omsorgs- och sjukvårdstjänster till sina invånare. I ett separat beslut har Rääkkylä kommun valt att förlänga det nuvarande kombinationskontraktet med Attendo i ytterligare fyra år.

Kommunstyrelsen i Sulkava beslöt under sitt möte den 25 april att tilldela Attendo kombinationskontraktet för att tillhandahålla kommunens sociala omsorgs- och sjukvårdstjänster. Beslutet träder i kraft så snart överklagandeperioden är över och kontraktet undertecknats.

“Vi är mycket glada för det förtroende som Sulkava visat Attendo och vi ser fram emot att erbjuda våra tjänster till Sulkavas invånare”, säger Antti Ylikorkala, affärsområdeschef för Attendo Kuntaturva (kombinationskontrakt) i Finland.

Sulkava är den sjunde finska kommunen som väljer Attendo Kuntaturva. Kontraktet värderas till omkring 106 MSEK (11,6 MEUR) per år från 1 januari 2017. Kontraktet löper i 6 år med en möjlig förlängning i ytterligare 4 år.

I ett annat beslut har Rääkkylä kommunstyrelse beslutat att använda sig av möjligheten att förlänga sitt nuvarande kombinationskontrakt i ytterligare fyra år fram till slutet av 2020. Rääkkylä var den första kommunen som tecknade ett kontrakt med Attendo Kuntaturva redan under 2011. Kontraktsvärdet uppgår till drygt 10 MEUR (92 MSEK) i årliga intäkter.

Huvudsyftet med kombinationskontrakt är att säkerställa en förutsägbar och måttlig kostnadsutveckling för kommunerna och samtidigt garantera medborgarna tillgång till omsorgs- och sjukvårdstjänster av hög kvalitet.

Attendo AB
(publ)

Ingalill Östman, IR-chef Attendo
E-post: ingalill.ostman@attendo.com