7:e året i rad med rekord för Atteviks.

Svensk bilmarknad slog ett otroligt rekord för 2016 då hela 372 300 bilar registrerades i Sverige. Även lätta lastbilar slog rekord med 51 700 bilar i registreringar totalt för 2016.

En stark konjunktur, köpstarka hushåll, rekordlåga räntor och en stabil arbetsmarknad är de främsta orsakerna för rekordmarknaden för bilar under 2016. Även den starkt växande andelen av sålda privatleasingbilar under 2016 har varit en stark orsak till bilrekordåret 2016 fortsätter Dan Jonsson VD Atteviks.
Den starka bilmarknaden och våra starka märken, Volkswagen, Audi, Seat, Skoda och Volkswagen Transport som slagit många rekord under 2016. Det har lokalt inneburit att vi slagit många rekord under 2016, här är några:

• Över 2 miljarder i omsättning i Personvagnsbolaget
  • Försäljningsrekord för nya och begagnade bilar där snudd på 10 000 bilar såldes inom Atteviks.
  • Rekordomsättning för våra verkstäder och reservdelar där omsättningen ökade till över 350 mkr.

Vi firar också att Volkswagen Golf blev Sveriges mest sålda bil under 2016!
Det är första gången Volkswagen är i topp sen 1962!
Passat GTE blev överlägset den mest sålda supermiljöbilen.
På Audi glädjer vi oss över att Audi blev Sveriges tredje mest sålda bil.
Så det finns mycket att fira för oss på Atteviks för 2016. Men vi är som vanligt ödmjuka över framgångarna och vår devis, ”Inga träd växer till himmelen”, gäller fortfarande, säger Dan Jonsson.
Det spås en stark bilmarknad även för i år, 2017. Prognosen ligger på 360 000 bilar, vilket om det slår in, är en historiskt mycket stark marknad även det.

Personalförstärkningar
Den starka bilmarknaden innebär nyanställningar, ca 35 nya mekaniker behöver vi inom Atteviks under de kommande 3 åren.
Vårt största och viktigaste område de kommande åren är att ha tillräckligt med kapacitet. Vårt bestånd av bilar från våra märken är i dag större än Volvos och vi söker efter mekaniker och övrig servicepersonal för att kunna ta hand om alla våra bilägare de kommande åren.
Kundnöjdhet är prioritet nummer ett för oss inom Atteviks avslutar Dan Jonsson.

Dan Jonsson VD Atteviks Personvagnar AB

Dan Jonsson, 036-348850