Seminarium om Hållbarhetsredovisning

Hållbarhet ska vara något roligt och något man kan tjäna pengar på! Säger Karl-Henrik Robèrt, Professor i Strategisk Hållbar utveckling vid Blekinge Tekniska Högskola, år 2000 mottagare av Blue Planet Prize, det som även kallas nobelpriset i hållbarhet. Han är också alldeles nyligen belönad av Kung Carl XVI Gustaf med en medalj i tolfte storleken i blått band för sina insatser i Sverige och utomlands. Professor Karl-Henrik Robèrt har grundat och lett arbetet att utveckla och använda en välbeprövad metodik för systematisk och inkomstbringande hållbar utveckling. Metodiken används världen över och har utvecklats under 30 år.

Klimatveckan är nu i gång i Jönköpings Län och på onsdag 19 september kl.10.30 på Kulturhuset Spira, Café-scenen, inbjuder Atteviks Bil AB till ett seminarium om Hållbarhet och Hållbarhetsredovisning där professor Karl-Henrik Robèrt är huvudtalare. Atteviks Bil AB har baserat sitt hållbarhetsarbete och sin Hållbarhetsrapport för år 2017 på Professor Karl-Henrik Robèrt metodik.

Vi tror på samverkan och branschöverskridande samarbeten säger Cecilia Löf, Hållbarhetsstrateg på Atteviks Bil AB, därför är vi med i Klimatrådet! Vi tycker att Klimatrådet har en intressant blandning av företag och andra samhällsaktörer och tror att vi tillsammans kan uppnå resultat i klimatarbetet – det måste vi för att framtidssäkra Jönköpings Län!

Just samverkan är nyckelordet och med innovation och nytänkande kan nya möjligheter inom hållbarhetsarbetet skapas. Helena Jonsson, Landshövding i Jönköpings Län, känner starkt att engagemang och kunskap är viktigt för att knyta ihop social sammanhållning och ekonomisk utveckling med den miljömässiga hållbarheten, och medverkar därför vid Hållbarhetsseminariet på onsdag 19 september 2018 kl. 10.30, Spira Café-scen, i Jönköping.

Fakta Klimatrådet:Rådet har 32 ledamöter med ledande befattningar inom politik, näringsliv, regionala myndigheter och ideella organisationer i länet. Ordföranden i rådets arbetsgrupper och Energikontoret är adjungerade. Alla länets 13 kommuner är engagerade i rådet och representeras genom sju politiker från Aneby, Habo, Gnosjö, Vaggeryd, Jönköping, Sävsjö och Värnamo.