AU-System i samarbete med Speedy Tomato i Storbritannien

AU-System i samarbete med Speedy Tomato i Storbritannien AU-Systems engelska dotterbolag påbörjar ett samarbete med den mobila portalen Speedy Tomato i Storbritannien. Uppdraget innebär att AU-System UK ansvarar för utveckling av nya mobila tjänster för portalen. Vår långa erfarenhet från både Internet- och den mobila marknaden gör att vi kan skapa lönsamma lösningar för våra kunder inom området, säger Stefan Fleron, VD för AU-System UK. Att Speedy Tomato valt AU-System som samarbetspartner i Storbritannien är en bekräftelse på att de har stort förtroende för vår kompetens. - För många portaler fokuserar på vad som är tekniskt möjligt snarare än vad människor vill ha, säger Scott Goodwin, ansvarig för Speedy Tomato i Storbritannien. Vår strategi är att ständigt föra en dialog med användare, trendkunniga och fokusgrupper för att utveckla rätt tjänster på vår portal. Speedy Tomato lanserades i Storbritannien i december 2000 och erbjuder Internettjänster som e-post och nyheter direkt till mobiltelefonen. Portalen kan nås på www.speedytomato.co.uk. För ytterligare information, kontakta: Stefan Fleron, VD AU-System (UK) Ltd Tel: +44-77 307 00 333 Om AU-System AU-System är ett ledande konsultföretag inom mobilt Internet. Genom dotterbolaget SandbergTrygg erbjuder bolaget även integrerade marknadskommunikationstjänster. Stora kunder är Ericsson, Telia, Scania, MeritaNordbanken och Singapore Telecom. AU-System grundades 1974 och har för närvarande mer än 1000 anställda på kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Östersund, Umeå, London, Milano, Rom, San Diego, Bangkok och Singapore. AU-System är noterat på OM Stockholmsbörsens Attract40 under symbolen AUS. För mer information se www.ausys.se. Om Speedy Tomato Speedy Tomato är en mobil portal som vill inspirera och stötta människor i deras vardag och i deras umgänge med vänner och familj. Speedy Tomato AB grundades i september år 2000 och är ett av Telia helägt dotterbolag. Bolaget finns idag i Sverige, Storbritannien, Danmark och Finland. För mer information se www.speedytomato.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/12/20010212BIT01170/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/12/20010212BIT01170/bit0001.pdf