AU-System och WIDCOMM i samarbete kring BluetoothTM

AU-System och WIDCOMM i samarbete kring Bluetoothtm AU-System och WIDCOMM Inc har idag tecknat ett samarbetsavtal kring Bluetooth lösningar. För AU-System innebär samarbetet att bolaget ytterligare breddar sitt erbjudande på Bluetooth området. AU-System kommer att återförsälja WIDCOMMs Bluetooth mjukvara tillsammans med integration och tjänsteutveckling. Samarbetet betyder vidare att WIDCOMM kommer att erbjuda AU-Systems konsulttjänster till sina kunder. WIDCOMM är en världsledande leverantörer av Bluetooth mjukvara med marknadsnärvaro i Europa, Asien, USA och Kanada. - Vi kommer att kunna dra mycket stor nytta av AU-Systems gedigna erfarenhet av trådlösa tillämpningar och mobilt Internet, säger Hiep Pham koncernchef och VD för WIDCOMM. Samarbetet med AU-System är ett perfekt komplement till vår teknologi och våra produkter och innebär att vi nu kan erbjuda ledande lösningar till kunder över hela världen. - AU-System är idag en av världens ledande leverantörer av Bluetooth relaterade konsulttjänster. Samarbetet med WIDCOMM ger oss möjlighet att kombinera vår expertkunskap med en av marknadens bästa produktportföljer inom Bluetooth mjukvara, säger Tomas Franzén, koncernchef och VD för AU-System. Samarbetet ger AU-System tillgång till WIDCOMMs kunskap kring Bluetooth produkter vilket möjliggör att bolaget ytterligare kan bredda sitt erbjudande på området. AU-System får tillgång till WIDCOMMs mjukvarulösningar, testverktyg, protokoll-stack och utvecklingsverktyg. Bluetooth är ett inregistrerat varumärke som ägs av telefonaktiebolaget LM Ericsson och licensieras till AU-System AB. För ytterligare information, kontakta: AU-System Christer Björk, Affärsområdeschef Tel: +46 70 638 16 01 Daniel Kivikas, VD California AU-System Inc. Tel: +1-858 509 0334 Om AU-System AU-System är ett ledande konsultföretag inom mobilt Internet. Genom dotterbolaget SandbergTrygg erbjuder bolaget även integrerade marknadskommunikationstjänster. Stora kunder är Ericsson, Telia, Scania, MeritaNordbanken och Singapore Telecom. AU-System grundades 1974 och har för närvarande mer än 1000 anställda på kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Östersund, Umeå, London, Milano, Rom, San Diego, Bangkok och Singapore. AU-System är noterat på OM Stockholmsbörsens Attract40 under symbolen AUS. För mer information se www.ausys.se. Om WIDCOMM WIDCOMM inc. ("Wireless Internet and Data/Voice Communications") är en ledande leverantör av nätverkslösningar baserade på trådlös kommunikation över korta avstånd. Bolaget grundades 1998 och var det första bolag i världen att ta fram en Bluetooth certifierad produkt (av Bluetooth Special Interest Group Qualification Board). WIDCOMM levererar lösningar till företag inom segmenten hemelektronik, nätverk, telekommunikation och halvledare. För mer information, se www.widcomm.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT01660/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT01660/bit0001.pdf