AU-System tecknar nytt ramavtal med Telia

AU-System tecknar nytt ramavtal med Telia AU-System tecknar nytt ramavtal med Telia kring leverans av IT- konsulttjänster inom bland annat mobil kommunikation, Internet och bredband. Det nya ramavtalet tecknas på koncernnivå och rör hela Telia- koncernen. - Vi har utvärderat ett 30-tal leverantörer i denna upphandling. De som nu slutligen får ramavtal kommer att vara prioriterade leverantörer för hela Telia-koncernen under 2001, säger Lennart Sandberg, avtalsansvarig på Telia AB. - Det nya ramavtalet innebär att vi ytterligare fördjupar vårt redan omfattande samarbete med Telia, säger Tomas Franzén, koncernchef och VD för AU-System. Under år 2000 resulterade samarbetet med Telia i en omsättning på drygt 80 miljoner kronor. Det nya avtalet ger nu Telias samtliga bolag tillgång till AU-Systems breda och djupa kompetens inom telekommunikation och mobilt Internet. Avtalet löper under år 2001 och omfattar bland annat projektledning, verksamhetsutveckling, verksamhetsutredning och systemutveckling. För ytterligare information, kontakta: Tomas Franzén, Koncernchef & VD Torbjörn Ryding, Affärsenhetschef Tel: 070-576 32 05 Tel: 070-557 75 72 Om AU-System AU-System är ett ledande konsultföretag inom mobilt Internet. Genom dotterbolaget SandbergTrygg erbjuder bolaget även integrerade marknadskommunikationstjänster. Stora kunder är Ericsson, Telia, Scania, Nordea och Singapore Telecom. AU-System grundades 1974 och har för närvarande mer än 975 anställda på kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Östersund, Umeå, London, Milano, Rom, San Diego, Bangkok och Singapore. AU-System är noterat på OM Stockholmsbörsens Attract40 under symbolen AUS. För mer information se www.ausys.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/01/20010201BIT01080/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/01/20010201BIT01080/bit0002.pdf