Bokslutskommuniké Auddly AB

2016-01-01 – 2016-12-31

Nyckeltal

Utveckling av företagets verksamhet, resultat och ställning. Belopp i Tkr.

2016 2015 2014 2013
Nettoomsättning 357 255 - -
Resultat efter finansiella poster  - 15 555 - 8 686 - 3 791 1 509
Balansomslutning 4 131  3 796 3 973 2 681
Soliditet % neg neg 33 58

VD-ord
Auddly befinner sig i epicentrum av en mycket spännande och intensiv fas och det ekonomiska resultatet för 2016 speglar den expansion vi för närvarande exekverar. Med nya möjligheter som öppnats under året som grund accelererar vi arbetet mot en transparent musikindustri där alla får korrekt betalt och erkännande för sina musikaliska verk, och tar sikte mot en omfattande förändring av industrins globala arkitektur.

Under det gångna året har vi överträffat våra målsättningar enligt den fastställda tidsplanen och betydande investeringar i verksamheten har möjliggjort en fördubbling av vår expansion jämfört med föregående år. Vi har bland annat öppnat en filial i Los Angeles, planlagt för tillväxt på relevanta marknader, inlett samarbeten med ledande bolag och ökat personalstyrkan. Den fortsatt raska digitaliseringen har tydliggjort behovet av standardiserade informationsflöden vad gäller hantering av rättigheter, men också potentialen att höja musikupplevelsen för konsumenten.

Under 2017 planerar vi, med Stockholm som stabil språngbräda, att öka takten ytterligare i vår internationella uppbyggnad. Vi har skapat möjligheter för att under året behålla och ytterligare stärka vår position med en fortsatt utrullning av vårt unika nätverksbygge och aktivering av vårt koncept, med den fingertoppskänsla detta pussel i ständig omdaning kräver. Detta blir vårt år där våra framgångar organiskt leder oss vidare in i en ny framtid för kreatörer, musikbolag och konsumenter av upphovsrättsligt skyddade musikaliska verk.

Auddly har en unik position att förse marknaden med de komponenter som möjliggör en standardisering av industrins datahantering, och de nya möjligheter som öppnats under året talar för att vi når vårt mål snabbare än estimerat.

Niclas Molinder

För mer information: