Audi A5 hemmets juvel i uppmärksammad designutställning

När designutställningen Casa Cor – Det passionerade hemmet, slår upp sina portar den 1 september finns lite oväntat en Audi A5 på plats. I ett av rummen, som utformats som ett smyckeskrin, samsas juveler och vackra smycken med ägarens mest dyrbara ägodel – bilen.

Bilen är i dag en viktig och kär ägodel för många, något som designern bakom rummet, Hanna Hedén, velat lyfta fram på ett nytt och spännande sätt.

– Rummet är utformat som ett smyckeskrin, ett ”juvelgarage”, där kvinnan i familjen samlat sina vackraste smycken med Audi A5 i centrum som sin allra käraste juvel, säger Hanna Hedén som själv kallar rummet för ”Glamourage”.

Glamour och glittrande smycken präglar rummet som går i vitt och guld med grafiska väggmålningar och högblankt vitt golv. Element från ett traditionellt garage såsom stegen och verktygslådan har fått ny funktion och förvarar nu i stället juveler och pärlor. Den vita Audi A5:an utgör rummets mittpunkt med sina svepande linjer och iögonfallande strålkastare med LED-lampor.

– Genom att medverka i Casa Cor får vi möjligheten att lyfta fram Audi och våra kärnvärden i en spännande och oväntad miljö. Inredning och design är stora intressen för vår målgrupp och här hoppas vi få möta en kvalitets- och designmedveten publik på en för oss ny arena, säger Irene Bernald, marknadschef Audi Sverige.

Spektakulära scener bjöds det även på när Audi A5 nattetid skulle lyftas in i den sex våningar höga byggnaden på Engelbrektsplan i Stockholm. Enda möjligheten att få in bilen i huset var nämligen genom en minimal öppning i taket vilket krävde såväl en stor kran som stor precision.

För fler bilder och ytterligare information kontakta Eva-Maria Elstner, informationschef Audi Sverige, 070-766 65 35 eller eva-maria.elstner@audi.se.

För mer information om Casa Cor besök www.casacor.se.

Om oss

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar och levererade drygt 1,8 MIO nya bilar 2016. Företaget omsatte 59,3 miljarder euro 2016 och har ca 88 000 medarbetare runt om i världen, varav ca 60.000 i Tyskland. Audi är aktivt på mer än hundra marknader globalt och tillverkar bilar i 16 anläggningar i 12 länder. Audi fokuserar på nya produkter och hållbar teknik för framtidens mobilitet. Automobili Lamborghini S.p.A, sportmotorcykeltillverkaren Ducati Motor Holding S.p.A och quattro GmbH är helägda dotterbolag till Audi AG. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB.