Audi utsedd till mest innovativa premiummärke

Audi vann tre kategorier och tog hem huvudpriset som ”mest innovativa premiummärke” i Automotive Innovation Award 2016. Priset utdelades för femte året av forskningsinstitutet Center of Automotive Management (CAM) och PricewaterhouseCoopers AG (PwC). Märket med de fyra ringarna vann även förstapriser för  sina innovationer inom kategorierna “connected car” och “fordonskoncept/kaross”.

“Priserna är både en hyllning till och motivation för vårt team,” säger Dr. Stefan Knirsch, chef för teknisk utveckling inom AUDI AG. “Vi är innovatörer och driver utvecklingen inom både klassiska och alternativa drivlinor, lättviktskonstruktion, uppkoppling, förarassistanssystem och autonom körning – och vi arbetar kontinuerligt för att behålla vårt ‘Vorsprung durch Technik”. Över 1 400 innovationer från 20 biltillverkare och 50 märken utvärderades för priset.

För mer information:
AutomotiveINNOVATIONS Award 2016

Audi teknik och innovationer

Är du journalist och önskar ytterligare information, kontakta: Irene Bernald, informationschef Audi Sverige, 08-553 865 00 eller 070-538 65 51.

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar och levererade drygt 1,8 miljoner nya bilar 2015. Företaget omsatte 58,4 miljarder euro 2015 och har över 85 000 medarbetare runt om i världen. Audi är aktivt på mer än hundra marknader globalt och producerar bilar i Tyskland (Ingolstadt och Neckarsulm), Ungern, Spanien, Kina, Brasilien, Belgien, Slovakien, Ryssland, Indonesien och Indien. Företaget kommer även börjat tillverka bilar i Mexico 2016. Automobili Lamborghini S.p.A, sportmotorcykeltillverkaren Ducati Motor Holding S.p.A och quattro GmbH är helägda dotterbolag till Audi AG. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB.