Audichefen Rupert Stadler utsedd till Eurostar 2009

Rupert Stadler, chef Audi AG, har mottagit en ”Eurostar 2009” utmärkelse av den internationella branschtidningen Automotive News Europe. I år uppmärksammades de europeiska toppledare i bilindustrin som lyckats leverera goda resultat trots den globala lågkonjunkturen.

I det officiella uttalandet från Automotive News Europe lyder juryns motivering: ”Audichefen Rupert Stadler har fört Audi förbi konkurrenterna BMW och Mercedes-Benz för att så bli det bästsäljande premiummärket i Europa”. Enligt Automotive News Europe utmärker sig mottagarna av Eurostar 2009 eftersom de har lyckats där deras konkurrenter gått bet. – Jag är mycket glad över att få denna utmärkelse som samtidigt ger oss extra energi att fortsätta i samma anda. Vi kommer att trotsa denna lågkonjunktur genom att fortsätta gå vår egen väg och fullfölja vår modelloffensiv i oförminskad takt, säger Rupert Stadler, chef Audi AG. Automotive News Europe har utsett Eurostarvinnare årligen sedan 1998.