Först en Oscar, sen en Audi Q7

• Audi gäst på Elton Johns berömda Oscars-party • Q7-auktion till förmån för Elton John AIDS Foundation • Kända gäster, som till exempel Nicole Kidman och Michael Douglas

”And the Oscar goes to…” Kvällen den 5 mars riktades allas ögon mot den upplysta Kodak Theatre, och det var återigen dags för Oscars-galan i Hollywood. Men under denna kvällarnas kväll var det inte alla vägar som ledde till Hollywood Boulevard. På Pacific Design Center på andra sidan Los Angeles välkomnade Elton John världens underhållningselit till sin legendariska AIDS Foundation Oscar Viewing Event. Och samtidigt som de eftertraktade Oscars-statyetterna delades ut på Kodak Theatre kunde orden ”And the Audi goes to…” höras hos Elton John. Audi AG är huvudsponsor till vad som är det mest omtalade evenemanget under Oscars-kvällen, bortsett från själva galan. Alla betydelsefulla personer inom film- och musikvärlden samlas hos Sir Elton John för att se Oscars-priserna delas ut, och för att stödja hans AIDS-stiftelse. Partyt har fått en så hög status att många Oscars-gäster går till Elton John istället för den officiella after-show-festen. En flotta med Audi A8 och Audi Q7 stod redo just för detta. På själva festen fanns Audi Q7 också med – den hade en huvudroll i den välgörenhetsauktion som ägde rum till förmån för Elton Johns AIDS Foundation. Den som lade det högsta budet blev ägare till någonting unikt – han är nu stolt ägare till en bilnyhet tre månader före den får officiell premiär i USA. För Elton John är detta en välbekant känsla – han är också redan ägare till en av de allra första Q7-bilarna. Audi AG har stöttat Elton John AIDS Foundation under fem år. Tillsammans med Elton Johns AIDS Foundation Oscar Viewing Event, sponsrar biltillverkaren också den årliga ”White Tie & Tiara Ball”, som arrangeras av Elton John i hans hem. Tack vare support från kända personer och från näringslivet, har Elton John AIDS Foundation fram till nu samlat in mer än 50 miljoner dollar till HIV/AIDS-förebyggande åtgärder och forskning. Bilder finns på www.audi.se / Presscenter / Bildarkiv / Reklam/PR