Marco Schubert ny chef för Audi Sverige

Marco Schubert, 40 år, har utsetts till ny  chef för Audi Sverige. Marco har en mångårig karriär inom Audi AG och kommer närmast från  en roll som Area Manager för Norden, Storbritannien och Irland inom Audi AG.

Marco Schubert har tillträtt som ny märkeschef för Audi Sverige. Han har en lång erfarenhet av varumärket och den svenska marknaden då han tidigare varit regionansvarig för Audi Sverige inom Audi AG. Under de senaste tre åren har Marco även haft det övergripande ansvaret för norra Europa inklusive UK och Irland.

-  Mina första kontakter med den svenska marknaden var redan 2005. Sedan dess har märket gjort en fantastisk resa. Jag hoppas givetvis på att kunna fortsätta den utvecklingen och stärka vår position som premiummärke ytterligare. I höst lanserar vi bland annat nya plug-in hybriden Audi A3 e-tron och nya Audi TT som båda är viktiga imagebärare, säger Marco Schubert.

Under åren 2006-2009 arbetade Marco även hos den brittiska importören som produktchef, varefter han hade det globala ansvaret för tillbehör och reservdelar under två år inom Audi AG i Ingolstadt.

-  Med sin bakgrund både från en större importör, eftermarknad och inte minst som ansvarig för kontakterna med Audi Sverige från huvudkontoret, är vi övertygade om att Marco snabbt kommer att kunna bidra till den fortsatta utvecklingen av Audi-affären i Sverige, säger Claes Jerveland VD Volkswagen Group Sverige.

Oliver Bartholomäy, tidigare märkeschef för Audi Sverige, har tillträtt en ny tjänst som Area Manager inom Audi Tyskland.

Är du journalist och önskar ytterligare information, kontakta: Irene Bernald, informationschef Audi Sverige, 08-553 865 00 eller 070-538 65 51. Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar och sålde drygt 1 575 500 nya bilar 2013. Företaget omsatte 49,9 miljarder euro 2013 och har mer än 73 500 medarbetare runt om i världen varav 52.500 i Tyskland. Audi är aktivt på mer än hundra marknader globalt och producerar bilar i Tyskland (Ingolstadt och Neckarsulm), Ungern, Spanien, Kina, Belgien, Slovakien, Ryssland, Indonesien och Indien. Företaget kommer även börjat tillverka bilar i Brasilien 2015 och i Mexico 2016. Mellan 2014 och 2018 planerar Audi att investera ca 22 miljarder euro i primärt nya produkter och hållbar teknik. Automobili Lamborghini S.p.A, sportmotorcykeltillverkaren Ducati Motor Holding  S.p.A och quattro GmbH är helägda dotterbolag till Audi AG.  Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB.