AudioDev utser tillförordnad VD

AudioDev utser tillförordnad VD I AudioDevs halvårsrapport meddelades att Peter Ragnarsson kommer att lämna sin befattning som verkställande direktör i AudioDev då han accepterat tjänsten som verkställande direktör för Bell Group Plc, förvärvat av Securitas. Peter Ragnarsson börjar sin nya anställning den 1 september och hans sista arbetsdag som VD för AudioDev blir därför den 31 augusti 2004. Arbetet med att rekrytera Ragnarssons efterträdare pågår, men till dess att en ny verkställande direktör kan tillträda har styrelsen utsett Thomas Vonheim som tillförordnad VD för AudioDev. Thomas Vonheim är styrelseledamot i AudioDev sedan 1999. Han har en gedigen bakgrund och erfarenhet från ledande positioner i internationella teknikbolag så som ABB och Alfa Laval samt är genom sitt styrelseuppdrag väl förtrogen med AudioDev som företag. Vonheim börjar sin anställning den 1 september. Kontakta oss för vidare information: Sven Ohlsson, Styrelseordförande Tel: +46 (0)708-475301 Marielle Noble, Communications & Investor Relations Tel: +46 40 690 4905/ Mobil +46 709-694980 E-post: marielle.noble@audiodev.com Thomas Vonheim Tel: +46 (0) 40 690 49 00 AudioDev i korthet AudioDev är en världsledande tillverkare av testutrustning för kvalitetskontroll av optiska medier så som CD och DVD. Nettoomsättningen 2003 uppgick till 273,0 miljoner kronor och de största marknaderna är USA, Asien och Europa. Huvudkontoret finns i Malmö. AudioDev är sedan september 2000 noterat på Stockholmsbörsen. AudioDevs produkter säljs under varumärkena CATS och Go!. Produkterna i serien CATS är högprecisionstestare för kvalitetstestning av marknadens alla format. Go! är ett nytt varumärke med produkter optimerade för processkontroll. AudioDev erbjuder också ett omfattande servicenätverk, liksom kundanpassad utbildning och oberoende testanalyser via AudioDevs TestCenter. Några av AudioDevs kunder är Technicolor, Ritek Global Media, Microsoft, EMI, Moser Baer India, Pioneer, Cinram, Panasonic och CMC. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/17/20040817BIT20090/wkr0001.pdf Ladda ner pdf-versionen