Delårsrapport för AudioDev AB 1 januari - 30 juni 2004

Delårsrapport för AudioDev AB 1 januari - 30 juni 2004 · Nettoomsättningen uppgick till 178,6 (136,7) miljoner kronor, vilket är en ökning med 31% i jämförelse med föregående år. · Resultatet efter finansiella poster uppgick till 46,1 (21,0) miljoner kronor. · Periodens resultat uppgick till 34,1 (14,8) miljoner kronor. · Vinst per aktie uppgick till 2,04 (0,89) kronor. · Orderstocken uppgick vid periodens slut till 28,8 (19,9) miljoner kronor. · Peter Ragnarsson kommer under hösten att lämna sin befattning som verkställande direktör i AudioDev AB då han accepterat tjänsten som verkställande direktör för Bell Group Plc som förvärvats av Securitas. Arbetet med att rekrytera en efterträdare har inletts. AudioDev i korthet AudioDev är en världsledande tillverkare av testutrustning för kvalitetskontroll av optiska medier så som CD och DVD. Nettoomsättningen 2003 uppgick till 273,0 miljoner kronor och de största marknaderna är USA, Asien och Europa. Huvudkontoret finns i Malmö. AudioDev är sedan september 2000 noterat på Stockholmsbörsen. AudioDevs produkter säljs under varumärkena CATS och Go!. Produkterna i serien CATS är högprecisionstestare för kvalitetstestning av marknadens alla format. Go! är ett nytt varumärke med produkter optimerade för processkontroll. AudioDev erbjuder också ett omfattande servicenätverk, liksom kundanpassad utbildning och oberoende testanalyser via AudioDevs TestCenter. Några av AudioDevs kunder är Technicolor, Ritek Global Media, Microsoft, EMI, Moser Baer India, Pioneer, Cinram, Panasonic och CMC. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/15/20040715BIT20190/wkr0001.pdf Läs hela rapporten