Aura Light deltar i svenska statsbesöket i Finland

Report this content

Det svenska belysningsföretaget Aura Light ingår i näringslivsdelegationen som besöker Finland som en del av det svenska statsbesöket 3-4 mars. Besöket sker på inbjudan av president Sauli Niinistös.

De två svenska ministrarna; utrikesminister Margot Wallström och utbildningsminister Gustav Fridolin kommer att delta vid statsbesöket med Kung Carl XVI Gustaf och Drottning Silvia. Statsbesöket kommer att behandla ämnen som digitalisering av traditionella industrier, introduktion till den finska start-up världen och utbildningsfrågor.

Aura Lights VD, Martin Malmros, kommer att delta i statsbesöket. Företaget har uppnått viktiga framgångar i Finland med stora kunder som Kesko, Kauppakeskus Veturi, Finnair och Danske Bank. Företaget har också har tagit emot 2015 års utmärkelse “Årets entreprenörsföretag” inom belysning på den europeiska marknaden. Till grund för utmärkelsen låg den senaste analysen av belysningsmarknaden utförd av Frost & Sullivan, ett globalt analysföretag.

– Vi är väldigt hedrade över att ingå i statsbesöket. Vi ser fram emot att dela våra erfarenheter om hur belysningsbranschen påverkas av teknikskiftet och digitaliseringen. Aura Light genomgår för närvarande en spännande förändring där vi nu erbjuder smarta belysningslösningar. Det här är också ett tillfälle för oss att bygga relationer med vårt grannland och presentera oss som ett hållbart och innovativt företag, säger Martin Malmros, VD Aura Light International AB.

De nordiska länderna är Aura Lights starkaste marknad och företaget har nyligen förvärvat det svenska armaturföretaget Zobra. I och med förvärvet tar Aura Light ett viktigt steg till att bli en totalleverantör av belysningslösningar. Aura Light växer också dubbelt så snabbt som resten av belysningsbranschen, vilket är en sann bekräftelse på den ökande efterfrågan på innovativa och hållbara belysningslösningar.

Stockholm 3 mars 2015

Aura Light AB

För mer information, var vänlig och kontakta:
Martin Malmros, VD, Aura Light International AB,

08 564 883 40, 0730 45 83 40, martin.malmros@auralight.com
Alina Giraldo, presskontakt, Aura Light International AB,
08 564 883 89, 0702 86 40 02 alina.giraldo@auralight.com

Om Aura Light
Aura Light är ett belysningsföretag som erbjuder hållbara belysningslösningar till professionella kunder så att de kan minska sina kostnader, sin energiförbrukning och sin miljöpåverkan. Aura Lights produkter och lösningar är kända för sin långa livslängd, höga kvalitet och betydande energibesparingar. Idag erbjuder Aura Light kompletta belysningslösningar med ljuskällor, armaturer och sensorer. Grunden till Aura Light lades redan 1930 under namnet Lumalampan, och Long Life-lysrör har producerats sedan 1980. Försäljning sker över hela världen genom koncernens dotterbolag och återförsäljare. Kunderna återfinns främst inom industri, handel och offentlig sektor. Aura Light har cirka 300 anställda och en omsättning på cirka 700 miljoner kronor. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Läs mer på www.auralight.se.

Taggar:

Citat

– Vi är väldigt hedrade över att ingå i statsbesöket. Vi ser fram emot att dela våra erfarenheter om hur belysningsbranschen påverkas av teknikskiftet och digitaliseringen. Aura Light genomgår för närvarande en spännande förändring där vi nu erbjuder smarta belysningslösningar. Det här är också ett tillfälle för oss att bygga relationer med vårt grannland och presentera oss som ett hållbart och innovativt företag.
Martin Malmros, VD Aura Light International AB