Framtidens tillverkning nu ännu enklare med Autodesk Fusion 360 och Mac App Store

Autodesk Fusion 360 – det första professionella 3D CAD & CAM-verktyget på Mac App Store

Idag blev Autodesk Fusion 360 – ett molnbaserat verktyg som kombinerar industriell och mekanisk design i 3D med delning och tillverkning i ett enda paket – den första lösningen i sitt slag som finns tillgänglig för köp i hela världen på Mac App Store.

”Autodesk har gjort ett strålande jobb med att tillgängliggöra hela Fusion 360-paketet på Mac App Store”, säger Ron Okamoto, Apples vice president för Worldwide Developer Relations. ”Fusion 360 kombinerar design, samarbete och tillverkningsverktyg i ett enda paket och nu finns det tillgängligt med den säkerhet och enkelhet som Mac App Store innebär.”

”De grundläggande metoderna för design och tillverkning genomgår en radikal förändring”, säger Robert ”Buzz” Kross, senior vice president på Autodesk. ”Vi började från ingenting och skapade tillsammans med produktdesign-grupper Fusion 360, för att omskapa 3D CAD och CAM. Vårt globala community älskar Mac och nu finns det ett ännu snabbare sätt för dem att komma igång med Fusion 360 på Mac.”

Fusion 360 har funnits på marknaden i lite mer än ett år och möter de förändrade behoven som finns hos dagens produktutvecklare och entreprenörer. Designer och ingenjörer kan med Fusion 360 skapa produkter som har både form och funktion och förbereda dem för tillverkning, med ett enda verktyg. Som ett resultat av detta kan användare snabbt utforska produktidéer och få en prototyp snabbare än någonsin.

Genom Fusion 360 får också hela projektgrupper möjligheten att samarbeta i projekt på ett enda virtuellt ställe. Inbyggd och automatiserad datahantering och datadelning säkrar att all information, alla modeller och designs arkiveras och hanteras automatiskt och kan delas på ett säkert sätt med projektmedlemmarna.

Dessutom är Fusion 360 molnbaserat vilket innebär att användare kan komma åt lösningen när som helst och var som helst, oavsett om de är på kontoret eller på språng. Vid användning av den kostnadsfria Autodesk A360-appen kan Fusion 360-designs och data göras tillgängliga på mobiltelefoner och surfplattor, så att användare kan hålla koll på sina projekt även när de inte sitter vid datorn.

Pris och tillgänglighet

Fusion 360 för Mac finns nu tillgängligt på engelska och kan hittas på Mac App Store för 299,99 USD per år eller 39,99 USD per månad. Säkerheten och enkelheten i att prenumerera via Mac App Store ger den bästa upplevelsen för Mac-användare. För mer information om Fusion 360, besök Fusion 360-sajten.

Kontakt: Gustaf Holmblad, 46 730553852

Email: gustaf.holmblad@grayling.com

Autodesk, Inc. är en ledande tillverkare av mjukvaror för 3d-design. Kunder inom branscher som tillverkning, arkitektur, bygg och anläggning, samt film- och spelproduktion – inklusive de 17 senaste Academy Award-vinnarna för bästa visuella effekter – använder Autodesks verktyg för att skapa, visualisera och simulera sina idéer. Sedan AutoCAD introducerades 1982 har Autodesk utvecklat den bredaste produktportföljen av högklassiga mjukvarulösningar för den globala marknaden.

För ytterligare information om Autodesk, se www.autodesk.se eller www.autodesk.com

Autodesk, AutoCAD and Revit are registered trademarks or trademarks of Autodesk, Inc., and/or its subsidiaries and/or affiliates in the USA and/or other countries. All other brand names, product names or trademarks belong to their respective holders. Autodesk reserves the right to alter product and services offerings, and specifications and pricing at any time without notice, and is not responsible for typographical or graphical errors that may appear in this document.

© 2013 Autodesk, Inc. All rights reserved.

Taggar: