Autoliv får utmärkelse från Chrysler

Autoliv får utmärkelse från Chrysler (Stockholm, 04-07-26) - Världens ledande bilsäkerhetsföretag Autoliv Inc. har nyligen fått DaimlerChryslers utmärkelse Gold Award för sin bältesfabrik i Kentucky i USA. Utmärkelsen ges till fabriker som visat "enastående resultat" inom sitt produktområde. Autolivs fabrik i Kentucky ansågs tillhöra denna kategori inom säkerhetsbälten. "Denna prestation placerar Autolivs anläggning bland de högst rankade leverantörerna till Chrysler-koncernen", förklarar DaimlerChryslers vice VD Robert Schott som är den tysk-amerikanska koncernens inköpsdirektör. "Autoliv är stolt över att ha fått denna ansedda utmärkelse" säger Autolivs VD Lars Westerberg, "i synnerhet som vi redan tidigare i år fått både DaimlerChryslers utmärkelse Global Supplier Award och Component Award." För ytterligare upplysningar: Lars Westerberg, VD och koncernchef, tel 08-587 206 00 Mats Ödman, Informationsdirektör, tel. 0708-32 09 33 Autoliv Inc. tillverkar frontal- och sidokrockkuddar, knäkrockkuddar, säkerhetsbälten och bältes-sträckare, bilrattar, stolskomponenter och barnstolar samt krockkudde-elektronik åt alla större biltillverkare i världen. Företaget har 80 hel- eller delägda fabriker med nästan 37.000 anställda i drygt 30 bilproducerande länder. Dessutom har koncernen tekniska centra i tio länder med 20 krocktestbanor, fler än något annat bilsäkerhets-företag. Försäljningen 2003 uppgick till 5,3 miljarder dollar (drygt 47 miljarder kr). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/26/20040726BIT20010/wkr0001.pdf Pressmeddelande

Autoliv Inc. är världens ledande bilsäkerhetsföretag. Företaget och dess dotterbolag utvecklar och tillverkar bilsäkerhetssystem till alla större biltillverkare i världen. Tillsammans med sina joint venture har Autoliv mer än 80 anläggningar med 70 000 medarbetare i 27 länder. Dessutom har Autoliv 22 tekniska centra i nio länder runt om i världen med 19 krockbanor, vilket är fler än något annat bilsäkerhetsföretag. Koncernens försäljning under 2016 uppgick till 10,1 miljarder dollar. Bolagets aktier är noterade på New York Stock Exchange (NYSE:ALV) och dess svenska depåbevis på NASDAQ OMX Stockholm (ALIV SDB). Mer information finns på Autolivs hemsida www.autoliv.com.