Autoliv fastställer kvartalsutdelningen

(Stockholm, 2011-08-16) – – – Autoliv Inc (NYSE: ALV och SSE: ALIV sdb), världens ledande bilsäkerhetsföretag, fastställde idag kvartalsutdelningen för årets fjärde kvartal till 45 cents per aktie.

Utdelningen kommer att betalas torsdagen den 1 december 2011 till dem som är aktieägare i bolaget på avstämningsdagen torsdagen den 17 november 2011. Aktien noteras utan rätt till utdelningen fr o m tisdagen den 15 november.

Observera att fr o m innevarande kvartal har Autoliv infört ett snabbare utbetalningsschema som förkortar tiden mellan avstämnings­dagen och utbetalningsdagen till två veckor från fyra veckor vid tidigare utdelningar.

För ytterligare upplysningar:

Mats Ödman, Informationsdirektör, Tel. 08-587 20 623 eller 0708 32 09 33

Autoliv Inc. är världens ledande bilsäkerhetsföretag. Företaget utvecklar och tillverkar bilsäkerhetssystem till alla större biltillverkare i världen. Tillsammans med sina joint ventures har Autoliv cirka 80 anläggningar med cirka 46.000 medarbetare i 29 länder. Dessutom har Autoliv tekniska centra i nio länder runt om i världen med 21 krockbanor, vilket är fler än något annat bilsäkerhetsföretag. Koncernens försäljning ökade under 2010 med 40% till knappt 7,2 miljarder dollar. Bolagets aktier är noterade på New York Stock Exchange (NYSE:ALV) och dess svenska depåbevis på NASDAQ OMX Stockholm (ALIV SDB). Mer information finns på Autolivs hemsida www.autoliv.com.

”Safe Harbor Statement” enligt amerikansk lag

Med undantag för de uppgifter i detta pressmeddelande som avser förfluten tid, är uppgifterna av framåtblickande natur och därför behäftade med risker och osäkerheter när det gäller bl a (men inte begränsat till) ekonomiska, konkurrensmässiga, legala, tekniska och övriga omvärldsfaktorer som kan påverka marknader, produkter, tjänster, priser samt koncernens verksamhet i övrigt. Förutom vår skyldighet att löpande rapportera väsentlig information till den amerikanska finansinspektionen, SEC, åtar vi oss inte att uppdatera dessa framåtblickande uppgifter till följd av ny information eller framtida händelser.