Autoliv fastställer utdelningen

Autoliv fastställer utdelningen (Stockholm, 04-08-19) - Världens ledande bilsäkerhetsföretaget Autoliv Inc. (NYSE: ALV och SSE: ALIV) fastställde idag utdelning för det fjärde kvartalet till 20 cents per aktie. Utdelningen betalas torsdagen den 9 december 2004 till dem som är aktieägare i Autoliv Inc. på avstämningsdagen torsdagen den 11 november. Aktien noteras utan rätt till kvartalsutdelningen fr o m den 9 november. Nomineringskommittén Styrelsen beslöt också att utöka Nominerings- och Bolagsstyrningskommittén med Tetsuo Sekiya. Han har varit ledamot av Autolivs styrelse sedan 2001 och var under många år chef för Japans största kullagertillverkare NSK och vice ordförande i Toyotas underleverantörsråd. För ytterligare upplysningar: Lars Westerberg, VD och koncernchef, Tel. 08 / 58 72 06 00 Autoliv Inc. tillverkar frontal- och sidokrockkuddar, knäkrockkuddar, säkerhetsbälten och bältessträckare, bilrattar, stolskomponenter och barnstolar samt krockkuddeelektronik åt alla större biltillverkare i världen. Företaget har 80 hel- eller delägda fabriker med över 38.000 anställda i drygt 30 bilproducerande länder. Dessutom har koncernen tekniska centra i tio länder med 20 krocktestbanor, fler än något annat bilsäkerhetsföretag. Försäljningen 2003 uppgick till 5,3 miljarder dollar (drygt 47 miljarder kr). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/19/20040819BIT21590/wkr0001.pdf

Autoliv Inc. är världens ledande bilsäkerhetsföretag. Företaget och dess dotterbolag utvecklar och tillverkar bilsäkerhetssystem till alla större biltillverkare i världen. Tillsammans med sina joint venture har Autoliv mer än 80 anläggningar med 70 000 medarbetare i 27 länder. Dessutom har Autoliv 22 tekniska centra i nio länder runt om i världen med 19 krockbanor, vilket är fler än något annat bilsäkerhetsföretag. Koncernens försäljning under 2016 uppgick till 10,1 miljarder dollar. Bolagets aktier är noterade på New York Stock Exchange (NYSE:ALV) och dess svenska depåbevis på NASDAQ OMX Stockholm (ALIV SDB). Mer information finns på Autolivs hemsida www.autoliv.com.