Autolivs styrelseordförande säljer del av sitt aktieinnehav

(Stockholm, 5 september 2018) – Autoliv Inc. (NYSE: ALV och SSE: ALIVsdb), världens ledande bilsäkerhetsföretag, meddelade idag att Jan Carlson, styrelseordförande i Autoliv, den 31 augusti 2018 sålt del av sitt aktieinnehav i Autoliv.

Efter försäljningen av 42 589 stamaktier är Jan Carlson fortsatt innehavare av 71 727 stamaktier i Autoliv, inklusive icke vestade stamaktier som del av aktiebaserade ersättningsprogram. Jan Carlson är fortsatt en långsiktig aktieägare i Autoliv och genomförde försäljningen för att balansera sin investeringsportfölj så att den återspeglar hans nuvarande exekutiva befattningar, efter avknoppningen av Veoneer.

Försäljningen rapporterades till US Securities and Exchange Commission och Finansinspektionen i enlighet med gällande regelverk. Detaljer relaterade till försäljningen finns i dessa register.

För ytterligare information kontakta:
Media: Stina Thorman, Corporate Communications, tfn +46 (0)8 587 206 50

Investerare och analytiker: Anders Trapp, Investor Relations, tfn +46 (0)8 587 206 71
Investerare och analytiker: Henrik Kaar, Investor Relations, tfn +46 (0)8 587 206 14

Autoliv, Inc. är världens ledande bilsäkerhetsföretag. Företaget och dess dotterbolag utvecklar och tillverkar bilsäkerhetssystem till alla större biltillverkare i världen. Tillsammans med sina joint ventures har Autoliv mer än
66 000 medarbetare i 27 länder. Dessutom har Autoliv 12 tekniska centra runt om i världen med 19 krockbanor. Bolagets aktier är noterade på New York Stock Exchange (NYSE:ALV) och dess svenska depåbevis på
Nasdaq Stockholm (ALIV SDB). Mer information finns på Autolivs hemsida www.autoliv.com.