Ändring i Avanza Banks valberedning

Valberedningens ordförande Erik Törnberg representerade vid valberedningens förra offentliggörande Investment AB Öresund. Som en följd av att Investment AB Öresunds innehav i Avanza Bank Holding AB (publ) övergått till Creades AB representerar Erik Törnberg nu Creades AB i valberedningen.

Erik Törnberg, valberedningens ordförande, telefon 08-412 011 07

avanzabank.se

Avanza är en digital plattform för sparande och investeringar som grundades 1999. Moderbolaget Avanza Bank Holding AB (publ.) är noterat på Stockholmsbörsen. Avanzas kundlöfte är att du som kund ska få mer pengar över till dig själv än hos andra banker eller pensionsbolag. Tjänsterna inkluderar bland annat sparande i aktier, fonder, sparkonton samt ett starkt pensionserbjudande. Avanza har över 700 000 kunder med mer än 270 mdr SEK i totalt sparkapital. Det motsvarar 3,6 procent av den svenska sparmarknaden. Avanza är störst sett till antalet transaktioner på Stockholmsbörsen bland svenska banker. Avanza har de senaste åtta åren vunnit SKI:s (Svenskt Kvalitetsindex) utmärkelse "Årets nöjdaste sparkunder". För mer information besök: https://www.avanza.se/ir.